Ove godine „kamaz“ bez vozača je testiran dva puta. On je u stanju da obavlja jednostavne manevre poput okreta, da se zaustavi pred preprekom i da se kreće u koloni.
„Kamion ume da ’prepoznaje‘ ljude i da uđe u oštru krivinu“, rekao je predstavnik kompanije „Kamaz“.
Po njegovim rečima, ovo je jedini kamion na svetu koji može da se kreće u teškim vremenskim uslovima — u magli, tokom kiše ili snežnih padavina.
„Trenutno naš kamion može da ide brzinom do 60 kilometara na sat. To je sasvim dobro za gradsku vožnju. Za nekoliko godina ’kamaz‘ će ići brzinom i do 90 kilometara na sat. Što je najvažnije, domaći bespilotni kamion, za razliku od stranih, može da vozi putevima na kojima nema horizontalne signalizacije“, kažu u kompaniji „Kamaz“.
Nacionalni istraživački tehnološki univerzitet MISIS je ovaj tip kamion napravio jedinstven softver na osnovu tehnologija računarskog vida i proučavanja stanja na putevima.
Predstavnik „Kamaza“ kaže da za novi kamion postoji veliko interesovanje poljoprivrednih i energetskih kompanija. Očekuje se da će se prvi „kamaz“ provozati ruskim putevima 2020. godine.
Za ovaj projekat rusko Ministarstvo prosvete i nauke izdvojilo je oko 300 miliona rubalja (4,5 miliona američkih dolara), dok će „Kamaz“ uložiti još 90 miliona (1,3 miliona dolara SAD).