Bednov je izlagačima iz Srbije ponudio mogućnost organizovanja velike nacionalne izložbe u „Ekspocentru“, na kojoj bi bila predstavljena ne samo srpska ekonomija, nego i kultura, istorija, tradicija.
Srbija je važan partner Rusije u evropskom regionu, zbog čega je cilj da se dalje učvršćuju i šire investiciono-privredne i humanitarne veze, istakao je Sergej Bednov tokom sastanka u Privrednoj komori Srbije.
„Srpske kompanije su osetile prostor koji je povećan usled sankcija Evropske unije Rusiji, te se učešće na izložbama i sajmovima prehrane povećao nekoliko puta. Nije reč samo o voću i povrću već i o mesu, mleku i mlečnim proizvodima“, rekao je rukovodilac moskovskog „Ekspocentra“.
Bednov je dodao da je nacionalna izložba, koju srpskim firmama nudi „Ekspocentar“, prilika da se pored raznih sektora ekonomije predstave i kulturne i istorijske vrednosti određene zemlje, što pozitivno utiče na njen poslovni marketing.
„Nacionalna izložba, za razliku od drugih izložbi, govori ne samo o ekonomiji zemlje, nego i o samoj zemlji, o njenoj prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Zbog toga očekujemo pozitivan odgovor od Privredne komore Srbije i Ministarstva ekonomije Srbije kako bismo razmotrili sva važna pitanja u vezi s održavanjem takve izložbe u Moskvi“, naveo je Bednov.
On je dodao da je „Ekspocentar“ spreman da pruži dobre uslove za organizaciju kolektivnih štandova u okviru izložbenih projekata u sferi namirnica i prehrambene industrije, inovativnih tehnologija, zdravstva, lake industrije i obrade drveta.
Ruska delegacija razmeniće iskustva i s predstavnicima Beogradskog sajma, kao i s predstavnicima raznih poslovnih asocijacija, preko kojih će se povezati s preduzimačima i robnim proizvođačima iz Srbije.
Potpredsednik Privredne komore Srbije Miroslav Miletić je istakao da Srbija, pored proizvoda prehrambene industrije, ima i veoma kvalitetan softver koji bi mogla da izvozi u Rusiju.
„Srbija ima svoje brendove i vrlo kvalitetne, visokorazvijene industrijske proizvode, takođe. Čak imamo i komparativnu prednost u mnogim oblastima. Sajam poput „Ekspocentra“ u Moskvi, koji ima oko 1,7 miliona posetilaca godišnje, kao i ukupan obrt od 800 miliona dolara, za naše sajmove je misaona imenica. Zato moramo dobro da organizujemo i pripremimo naše firme, zajedno sa svima koji mogu da pomognu da iskoristimo naše potencijale“, rekao je potpredsednik PKS.
Miletić je tokom sastanka s ruskom delegacijom istakao da spoljnotrgovinska razmena dve zemlje već četiri godine beleži rast od 30 odsto godišnje, kao i da je taj trend povoljan i u prvoj polovini ove godine.
Prema Miletićevim rečima, iako obim proizvodnje u Srbiji u ovom trenutku ne može da zadovolji potrebe tržišta mnogoljudnih zemalja kao što su Rusija, Indija ili Kina, treba podsticati izvoz kako gotovih proizvoda tako i tehnologija i znanja.