Kako navodi autor, zbog antiruske i antisirijske retorike, dezinformacija o „Majdanu“ i dužničkoj krizi u Grčkoj, glavni listovi u Nemačkoj nepovratno su izgubili poverenje čitalaca, te ih sada potpuno zasluženo nazivaju „lažnim medijima“.
Ako su ranije mislili da članci u ovim listovima pišu pametni ljudi, sada se ovi profesionalni lažovi zadovoljavaju samo osmesima sažaljenja, piše list.
Mnogi čitaoci u Evropi smatraju da se lokalni mediji nalaze pod kontrolom političara i velikih koncerna. Reputacija profesije novinara pala je ispod svakog minimuma. Sada predstavnicima ove delatnosti u Nemačkoj veruju ništa više nego sveštenicima i turističkim operaterima, smatra autor lista „Propagandšau“.
Mediji pokušavaju da se suprotstave rastućoj tendenciji nemačkih listova. Eksperti za pi-ar i propagandu su se aktivirali. Počeli su da predlažu popuste, a sada još nameravaju da osnuju nemački pandan američke Pulicerove nagrade.
Profesionalni lažovi sa nacionalnih televizija i onako regularno nagrađuju jedni druge, navodi autor. Pritom, sve to se finansira iz džepova gledalaca.