Tim naučnika sa Univerziteta Kolumbija testirao je mastilo kojim je rukopis napisan kako bi demantovao prošlogodišnje tvrdnje nemačkog naučnika Kristijana Askelenda da je spis lažan.
Askelend, naučni saradnik Instituta za biblijska istraživanja u Vupertalu u Nemačkoj, tvrdi da je drugi drevni rukopis sa motivima iz Jevanđelja po Jovanu falsifikat, pošto je radiokarbonska analiza pokazala da je rukopis napisan pre 1.200 godina na retkom likopolitskom dijalektu koptskog jezika koji je izumro pre tri veka.
On je istakao sličnost između papirusa na kojima su pisani Jevanđelje po Jovanu i Jevanđelje Isusove supruge, koja po njegovom mišljenju, dokazuju da su oba dokumenta lažna.
„Jasno se vidi da su dva fragmenta na koptskom jeziku pisana istim mastilom i istim rukopisom, što znači da ih je isti zanatlija stvorio u suštinski isto vreme“, rekao je Askelend.
Međutim, istraživači sa Univerziteta Kolumbija, sada tvrde da je mastilo koje se koristi u ova dva rukopisa, različito.
„U našem prvom istraživanju, dokazali smo da su mastila koja su korišćena za pisanje ova dva značajna dokumenta svakako različita. Noviji rezultati potvrdili su ovu konstataciju“, rekao je Džejms Jardlej sa Univerziteta Kolumbija. Naučnici su odbili da otkriju više detalja pre objavljivanja članka u nekom naučnom časopisu.
Takozvano Jevanđelje Isusove supruge nalazi se na papirusu veličine poslovne kartice i napisano je na koptskom jeziku. Lektor koji je želeo da ostane neimenovan uručio ga je profesorki Karen King sa Harvarda.
Kingova je predstavila rukopis na Međunarodnom kongresu koptskih studija u Rimu 2012. godine, rekavši da je rukopis nastao negde oko četvrtog veka nove ere, a pretpostavlja se da je preveden sa starijeg grčkog dokumenta.
Rukopis je u jako lošem stanju i samo mali delovi mogu da se dešifruju. Međutim, jedna od dekodiranih fraza privukla je veliku pažnju: „Isus im reče: ’Moja žena‘…“, koja se nalazi u četvrtom redu ovog dokumenta.
Karen King, koja je uvek verovala da je Jevanđelje Isusove supruge istinito, ne tvrdi da je rukopis dokaz Isusovog braka, ali veruje da je dokument važan za razumevanje ranohrišćanskih debata o Isusu i njegovom životu.