Manje od 1,2 milijarde evra je Francuska obavezna da plati Rusiji nakon raskida ugovora o izgradnji dva nosača helikoptera tipa „mistral“.
To je zvanična verzija francuskog Ministarstva spoljnih poslova, koju dovodi u pitanje list „Kanar anšene“. Francuski nedeljnik je izračunao da će račun biti gotovo dvostruko veći — oko 2 milijarde evra.
Jelisejska palata je saopštila da visina nadoknade odgovara sredstvima u ugovoru. Rusija nije tražila da joj se plate penali zbog neizvršenih obaveza i insistirala je na sporazumu u duhu prijateljskih odnosa dveju zemalja, iako je Francuska odustala od isporuke „mistrala“ zbog sankcija koje je uvela Rusiji. Ove sankcije su prvo uvele SAD, a potom i Evropska unija.
Kremlj je saopštio da je Pariz već platio iznos iz ugovora i da nakon vraćanja opreme može da raspolaže brodovima.
Francuski list međutim piše o indirektnim troškovima koji će znatno povećati cenu koju će Pariz morati da plati. Oni se odnose na troškove uređenja luke Vladivostok u kojoj je trebalo da budu stacionirani nosači, kao i na troškove vezane za trideset dva helikoptera Ka-52 koji je trebalo da budu postavljeni na brodovima i obuku četiristo ruskih mornara tokom godinu i po dana.
Pariz mora da plati odštetu i francuskom preduzeću koje je radilo na izgradnji „mistrala“ i vrati Moskvi elektronsku opremu za nosače.
Jelisejska palata je saopštila da će nosače da proda. Francuska mornarica ne može da ih zadrži zbog toga što, nakon nedavnih restrikcija u budžetu za vojsku, nema dovoljno sredstava za njihovo održavanje. Problem je što su nosači napravljeni po ruskim, a ne zapadnim standardima. Ukoliko nije reč o Kini ili Indiji, već o zemljama koje podležu standardima NATO-a, to znači da će na brodovima morati da se naprave značajne izmene, što podrazumeva troškove za nastavak radova i stacioniranja.
Fransoa Oland je, u želji da ublaži utisak o šteti koju je Francuska pretrpela raskidom ugovora sa Rusijom, rekao da je već dobio ponudu od mnogih zemalja, među kojima su Egipat i Saudijska Arabija.
Raskid ugovora o prodaji „mistrala“ može, međutim, da ima i dugoročne posledice po francuske proizvođače, koji su računali na seriju drugih ugovora koji se odnose na prenos tehnologije i znanja kada je reč o modernizaciji ruskih brodogradilišta. Nakon fijaska sa „mistralom“ Rusija je odlučila da sama izgradi dva slična nosača u Sankt Peterburgu, što bi moglo da predstavlja značajnu konkurenciju francuskim proizvođačima.
U pitanju je i poverenje koje Francuska ima među zemljama BRIKS-a, koje iz političkih razloga ne žele da kupuju oružje od SAD, Velike Britanije i Nemačke. Nakon otkazivanja ugovora sa Rusijom prednost koju je Pariz imao kod ove grupe zemalja u razvoju dovedena je u pitanje.