„Mi više od 80 odsto robe uglavnom izvozimo Dunavom“, kazao je Saković i dodao da je krađa žitarica pojava karakteristična najviše za srpsku robu.
To, upozorio je, narušava ugled ne samo domaćih izvoznika, već pre svega Republike Srbije, koja je poznati izvoznik poljoprivrednih proizvoda.
„Kako čujemo od stranih kompanija koje nam se redovno obraćaju i traže da zaštitimo njihove interese ovde, mi polako postajemo evropska ’crna tačka‘ na tim vodnim putevima, a to ne smemo dozvoliti ne samo zbog izvoza, već i ugleda zemlje“, naveo je Saković.
On je precizirao da uobičajena razlika, kada su u pitanju manjkovi u transportu žitarica, iznosi do 0,5 odsto, i najčešće se kreće oko 0,2 ili 0,3 odsto, što se toleriše.
„Manjkovi koji su prouzrokovani krađom kod nas prelaze jedan odsto“, kazao je sagovornik Tanjuga, koji je primetio da to možda „ne zvuči strašno“, ali zapravo jeste mnogo ako se radi, na primer, o isporuci 2,5 miliona tona robe.
Saković je zaključio da je to problem kojim bi pre svega Ministarstvo unutrašnjih poslova trebalo da se ozbiljno pozabavi i da tu pojavu „saseče u korenu“.