U ostalih 27 medija, koji nisu predali potrebnu dokumentaciju, biće ponuđene besplatne akcije zaposlenima.
S obzirom na to da sutra ističe novi rok za objavljivanje javnih poziva za prodaju medija, predviđen novousvojenim izmenama Zakona o javnom informisanju, Agencija za privatizaciju objavila je javne pozive za medije koji su kompletirali privatizacionu dokumentaciju i za koje je lokalna samouprava odredila modele privatizacije.
Pored Studija B, čije rukovodstvo je više puta izjavljivalo da je u potpunosti spremno za privatizaciju, i direktorka novinske agencije Tanjug Branka Đukić u izjavi za Sputnjik ističe da je urađeno sve što je trebalo da u privatizaciju uđu kao atraktivna kompanija, sa profitom, tržištem i bez dugova.
„Za razliku od drugih medija koji se privatizuju, mi u Tanjugu nemamo preteranih razloga za zabrinutost. Ne znam koliko je to poznato, ali Tanjug posluje s profitom već pet godina zaredom. Štaviše, deo prihoda uplaćuje u budžet kao javno preduzeće. Takođe, nikom ništa ne dugujemo, imamo tržište, imamo razrađen biznis. U našem slučaju to se i prodaje: brend i biznis, neopterećen dugovima i aferama. To je, složićete se, veoma solidna pozicija“, ocenjuje Đukićeva.
S druge strane, direktor Niške TV Boban Rajković za Sputnjik ističe da od privatizacije ne očekuje ništa dobro, s obzirom na to da do sada nijedna privatizacija medija u Srbiji nije uspešno sprovedena.
„Ne očekujemo ništa dobro za Nišku televiziju. Niška TV je brend u južnoj Srbiji, radi najbolje što može i samim tim što je povećala prihode u poslednje tri godine pokazala je koliko vredi na našem tržištu. Digitalizovali smo se, imamo novu opremu, vidimo se na trećini teritorije uže Srbije, tako da će jednu dobru televiziju i firmu sada dobiti privatnik“.
Rajković ističe da je Zakon o javnom informisanju i medijima izuzetno loš i da je već pokazao nedostatke i slabosti.
„U Nišu smo već imali brojne primedbe na rad konkursnih komisija koje odlučuju o dodeli sredstava za takozvano projektno finansiranje medija. Tako, recimo, nije dozvoljeno da otvaranju ponuda za projekte koji će biti finansirani, prisustvuju predstavnici lokalnog antikorupcijskog tima, što dovoljno baca senku na ceo proces.
Ukoliko ne bude zainteresovanih kupaca, besplatne akcije će biti ponuđene zaposlenima. Ovo pravo, međutim, moći će da ostvare samo zaposleni koji do sada nisu preuzeli besplatne akcije po drugom osnovu (akcije NIS-a, Telekoma, Aerodroma).
Na prodaju…
Pored Studija B, Tanjuga i Niške televizije, na prodaju su danas ponuđeni: Radio Požarevac, Radio-televizija Kruševac, Radio Raška, Ivanjički radio, Radio Subotica, Radio i televizija Bačka Palanka, Javno preduzeće za informisanje Šumadija iz Aranđelovca, Radio-televizija Šabac, Radio-televizija Kragujevac, RTV Pruga iz Lajkovca, Reč radnika iz Aleksinca, Radio Medveđa, Radio-televizija Pančevo, Javno radiodifuzno i TV preduzeće Petrovac na Mlavi, Informativni centar Bački Petrovac, Informativni pres-centar opštine Vladičin Han, Televizija Blace, Radio Valjevo, Radio Sečanj, Javno informativno preduzeće Novi put iz Jagodine, BC info iz Bele Crkve, Radio Bačka, Radio-televizija Brus, Radio i televizija Trstenik, gradski informativni centar Apolo iz Novog Sada, Radio-televizija Indija, Javno preduzeće za informisanje Novi Pazar, novosadski Dnevnik, Televizija Požega i Radio-televizija Caribrod-Dimitrovgrad, Radio Požega, TV Ljig, Centar za informisanje Kneževac, Radio Šid, Radio-televizija Stara Pazova i Radio Pirot.