Automobil GAZ M-20 „pobeda“ jedan je od simbola posleratnog Sovjetskog Saveza. Legendarni automobil, svojevremeno veliki tehnološki napredak, ušao je u proizvodnju pre 69 godina.
© Sputnik / Dobrovolskiy / Uđi u bazu fotografijaPrvobitno je bilo predviđeno da ovaj model nosi ime „rodina“ (rus. otadžbina), ali, kako je napravljen tokom Velikog otadžbinskog rata, dobio je ime „pobeda“.
Na slici: Radionica u kojoj su sastavljani automobili „pobeda“ i ZIM u okviru Gorkovskog automobilskog zavoda (GAZ), koji je prethodno nosio ime Vjačeslava Mihajloviča Molotova.
Na slici: Radionica u kojoj su sastavljani automobili „pobeda“ i ZIM u okviru Gorkovskog automobilskog zavoda (GAZ), koji je prethodno nosio ime Vjačeslava Mihajloviča Molotova.
Prvobitno je bilo predviđeno da ovaj model nosi ime „rodina“ (rus. otadžbina), ali, kako je napravljen tokom Velikog otadžbinskog rata, dobio je ime „pobeda“.
Na slici: Radionica u kojoj su sastavljani automobili „pobeda“ i ZIM u okviru Gorkovskog automobilskog zavoda (GAZ), koji je prethodno nosio ime Vjačeslava Mihajloviča Molotova.
Na slici: Radionica u kojoj su sastavljani automobili „pobeda“ i ZIM u okviru Gorkovskog automobilskog zavoda (GAZ), koji je prethodno nosio ime Vjačeslava Mihajloviča Molotova.
© Sputnik / Konstantin Rodikov / Uđi u bazu fotografijaPrva serija „pobeda“ izašla je iz proizvodnje 28. juna 1946. godine.
Na slici: Imitator Jozefa Staljina pored automobila „pobede“ u Sveruskom izložbenom centru.
Na slici: Imitator Jozefa Staljina pored automobila „pobede“ u Sveruskom izložbenom centru.
Prva serija „pobeda“ izašla je iz proizvodnje 28. juna 1946. godine.
Na slici: Imitator Jozefa Staljina pored automobila „pobede“ u Sveruskom izložbenom centru.
Na slici: Imitator Jozefa Staljina pored automobila „pobede“ u Sveruskom izložbenom centru.
© Sputnik / Ramil Sitdikov„Pobeda“ je prvi sovjetski automobil sastavljen isključivo od delova domaće proizvodnje.
Na slici: Posetilac slika GAZ M-20 „pobedu“ na otvaranju istorijske moto-izložbe GAZ automobila „Heroji svog vremena“ u GUM-u, najpoznatijem trgovinskom centru u Moskvi.
Na slici: Posetilac slika GAZ M-20 „pobedu“ na otvaranju istorijske moto-izložbe GAZ automobila „Heroji svog vremena“ u GUM-u, najpoznatijem trgovinskom centru u Moskvi.
3/11
© Sputnik / Ramil Sitdikov
„Pobeda“ je prvi sovjetski automobil sastavljen isključivo od delova domaće proizvodnje.
Na slici: Posetilac slika GAZ M-20 „pobedu“ na otvaranju istorijske moto-izložbe GAZ automobila „Heroji svog vremena“ u GUM-u, najpoznatijem trgovinskom centru u Moskvi.
Na slici: Posetilac slika GAZ M-20 „pobedu“ na otvaranju istorijske moto-izložbe GAZ automobila „Heroji svog vremena“ u GUM-u, najpoznatijem trgovinskom centru u Moskvi.
© Sputnik / Uđi u bazu fotografijaPutnici su mogli da se udobno smeste u njenu prostranu salonsku kabinu, napravljenu korišćenjem tada najmodernijih tehnologija.
Na slici: „Pobeda“ iz 1950. godine na izložbi egzotičnih automobila održanoj na aerodromu Tušino u Moskvi.
Na slici: „Pobeda“ iz 1950. godine na izložbi egzotičnih automobila održanoj na aerodromu Tušino u Moskvi.
Putnici su mogli da se udobno smeste u njenu prostranu salonsku kabinu, napravljenu korišćenjem tada najmodernijih tehnologija.
Na slici: „Pobeda“ iz 1950. godine na izložbi egzotičnih automobila održanoj na aerodromu Tušino u Moskvi.
Na slici: „Pobeda“ iz 1950. godine na izložbi egzotičnih automobila održanoj na aerodromu Tušino u Moskvi.
© Flickr / Wasile„Pobeda“ je imala žmigavce, AM radio, grejač i dva električna brisača – nešto što je nedostajalo sovjetskim automobilima starije generacije.
„Pobeda“ je imala žmigavce, AM radio, grejač i dva električna brisača – nešto što je nedostajalo sovjetskim automobilima starije generacije.
© Sputnik / Igor RussakBio je to prvi automobil u Sovjetskom Savezu koji je koristio ponton stil – revolucionarni dizajn bez zglobnih blatobrana, pragova za penjanje u automobil i drugih nekompaktnih elemenata.
Na slici: „Pobeda“ iz 1958. na Trgu Svetog Isaka na početku relija za električne automobile od Sankt Peterburga do Monte Karla.
Na slici: „Pobeda“ iz 1958. na Trgu Svetog Isaka na početku relija za električne automobile od Sankt Peterburga do Monte Karla.
6/11
© Sputnik / Igor Russak
Bio je to prvi automobil u Sovjetskom Savezu koji je koristio ponton stil – revolucionarni dizajn bez zglobnih blatobrana, pragova za penjanje u automobil i drugih nekompaktnih elemenata.
Na slici: „Pobeda“ iz 1958. na Trgu Svetog Isaka na početku relija za električne automobile od Sankt Peterburga do Monte Karla.
Na slici: „Pobeda“ iz 1958. na Trgu Svetog Isaka na početku relija za električne automobile od Sankt Peterburga do Monte Karla.
© AP Photo / Dmitry Astakhov„Pobede“ su postale deo taksi flote 1946. godine.
Na slici: Dmitrij Medvedev ulazi u „pobedu“ iz 50-ih godina u blizini Volokolamska, grada koji se nalazi 129 km severoistočno od Moskve, 7. maja 2010. godine.
Na slici: Dmitrij Medvedev ulazi u „pobedu“ iz 50-ih godina u blizini Volokolamska, grada koji se nalazi 129 km severoistočno od Moskve, 7. maja 2010. godine.
7/11
© AP Photo / Dmitry Astakhov
„Pobede“ su postale deo taksi flote 1946. godine.
Na slici: Dmitrij Medvedev ulazi u „pobedu“ iz 50-ih godina u blizini Volokolamska, grada koji se nalazi 129 km severoistočno od Moskve, 7. maja 2010. godine.
Na slici: Dmitrij Medvedev ulazi u „pobedu“ iz 50-ih godina u blizini Volokolamska, grada koji se nalazi 129 km severoistočno od Moskve, 7. maja 2010. godine.
© Sputnik / Grigoriy Sisoev / Uđi u bazu fotografijaGodine 1976. štampane su poštanske marke sa „pobedom“.
Godine 1976. štampane su poštanske marke sa „pobedom“.
© Flickr / Wasile„Pobeda“ je povučena iz proizvodnje 1958. godine, ali su je ljudi i dalje vozili zahvaljujući dugotrajnosti koja joj je svojstvena. Ukupno je proizvedeno približno 240.000 „pobeda“.
„Pobeda“ je povučena iz proizvodnje 1958. godine, ali su je ljudi i dalje vozili zahvaljujući dugotrajnosti koja joj je svojstvena. Ukupno je proizvedeno približno 240.000 „pobeda“.
© AP Photo / Joshua Roberts/PoolAutomobili marke „pobeda“ bili su popularni u skandinavskim zemljama i u Belgiji.
Na slici: Američki državni sekretar Džon Keri divi se „pobedi“ ruskog ministra inostranih poslova Sergeja Lavrova nakon ceremonije polaganja venaca na memorijalni kompleks u ruskom gradu Sočiju, posvećen poginulima u Drugom svetskom ratu.
Na slici: Američki državni sekretar Džon Keri divi se „pobedi“ ruskog ministra inostranih poslova Sergeja Lavrova nakon ceremonije polaganja venaca na memorijalni kompleks u ruskom gradu Sočiju, posvećen poginulima u Drugom svetskom ratu.
10/11
© AP Photo / Joshua Roberts/Pool
Automobili marke „pobeda“ bili su popularni u skandinavskim zemljama i u Belgiji.
Na slici: Američki državni sekretar Džon Keri divi se „pobedi“ ruskog ministra inostranih poslova Sergeja Lavrova nakon ceremonije polaganja venaca na memorijalni kompleks u ruskom gradu Sočiju, posvećen poginulima u Drugom svetskom ratu.
Na slici: Američki državni sekretar Džon Keri divi se „pobedi“ ruskog ministra inostranih poslova Sergeja Lavrova nakon ceremonije polaganja venaca na memorijalni kompleks u ruskom gradu Sočiju, posvećen poginulima u Drugom svetskom ratu.
© Sputnik / Kirill Braga / Uđi u bazu fotografijaOvaj automobil bio je simbol posleratnog života u Sovjetskom Savezu. Danas je „pobeda“ omiljena među kolekcionarima.
Na slici: Izložba GAZ M-20 oltajmera povodom obeležavanja 70. godišnjice pobede u Velikom otadžbinskom ratu kod memorijalnog kompleksa na Mamajevom kurganu posvećenom herojima Staljingradske bitke, Volgograd.
Na slici: Izložba GAZ M-20 oltajmera povodom obeležavanja 70. godišnjice pobede u Velikom otadžbinskom ratu kod memorijalnog kompleksa na Mamajevom kurganu posvećenom herojima Staljingradske bitke, Volgograd.
Ovaj automobil bio je simbol posleratnog života u Sovjetskom Savezu. Danas je „pobeda“ omiljena među kolekcionarima.
Na slici: Izložba GAZ M-20 oltajmera povodom obeležavanja 70. godišnjice pobede u Velikom otadžbinskom ratu kod memorijalnog kompleksa na Mamajevom kurganu posvećenom herojima Staljingradske bitke, Volgograd.
Na slici: Izložba GAZ M-20 oltajmera povodom obeležavanja 70. godišnjice pobede u Velikom otadžbinskom ratu kod memorijalnog kompleksa na Mamajevom kurganu posvećenom herojima Staljingradske bitke, Volgograd.