Analitičari švedske kompanije, koja je deo kineskog koncerna „Džili“, kojem je 2010. godine „Ford“ prodao „Volvo“, razmatraju sve opcije takvog poteza.
„Trenutno pripremamo studiju izvodljivosti proizvodnje automobila u Rusiji i ovo pitanje smatramo vrlo ozbiljnim“, rekao je predsednik ruskog predstavništva „Volvo kars“, Majkl Malmsten.
„U ime ‘Volvoa’ želim da kažem da ne nameravamo da odemo iz Rusije. Spremni smo da ovde podnesemo sve nedaće koje su se desile ili će se desiti u bliskoj budućnosti“, naglasio je Malmsten.
Prema mišljenju stručnjaka, broj kompanija koje bi mogle da preuzmu ugovorno sklapanje „Volvoa“ u Rusiji nije velik. Najverovatniji pretendenti su „GAZ“ i „Autotor“ koje imaju velike neiskorišćene proizvodne kapacitete. Proizvodnja bi mogla da dostigne i do 30.000 automobila godišnje.
U Autotoru su pozitivno ocenili mogućnost pojave novog partnera.
„Otvoreni smo za sve predloge usmerene na razvoj proizvodnje, povećanje lokalizacije, stvaranje novih radnih mesta i rešavanje zadataka od strateškog značaja za ekonomiju regiona“, rekli su u „Autotoru“.
U grupi „GAZ“ su naveli da kompanija ima „kapacitete, razvijenu infrastrukturu, kvalifikovane radnike i iskustvo da organizuje proizvodnju bilo kog svetskog automobilskog brenda“.