Ukrajina odgovorna za pad malezijskog aviona

© Sputnik / Oleg Mineev / Uđi u bazu fotografijaOlupina aviona Tu-154 poljskog predsednika Kačinskog u Smolensku
Olupina aviona Tu-154 poljskog predsednika Kačinskog u Smolensku - Sputnik Srbija
Pratite nas
Vlasti Kijeva su odgovorne zbog toga što je malezijski „boing“ leteo iznad zone borbenih dejstava, smatra savetnik generalnog konstruktora „Almaz-Anteja“ Mihail Mališevski.
MH17 – Forenzička analiza satelitskih snimaka - Sputnik Srbija
Ruski bloger spustio britanske „istražitelje“ na zemlju

„Odgovornost za kontrolu letenja u vazdušnom prostoru gde se koriste sredstva protivvazdušne odbrane leži na državi koja vrši ovu kontrolu“, rekao je Mališevski. 

Ako su boing u Ukrajini oborili „Bukom", onda to može biti samo „Buk-M1“ koji poseduje Ukrajina, izjavio je savetnik glavnog konstruktora „Koncerna PVO Almaz Altaj“.    

„Nakon sprovedene analize oklopa aviona izvršena je analiza tipova raketa koje su proizvodila sva preduzeća koncerna i došlo se do zaključka da se najverovatnije radi o tipu raketa ‘Buk-11’“, rekao je on.

Specijalisti ruskog koncerna „Almaz-Antej“ su ustanovili da je putnički avion koji je oboren na istoku Ukrajine oboren protivazdušnom raketom koja se u Rusiji ne proizvodi od 1999. godine, saopštili su na pres-konferenciji predstavnici koncerna. 

 

Eksperti koncerna su odbacili tvrdnju da su ustanici oborili avion.

Analiza ruskog vojnog koncerna nije potvrdila verziju da je raketa lansirana iz mesta Snežno, već je utvrđeno da je raketa, po njihovim informacijama, lansirana iz mesta Zoroščensko u Ukrajini.

„Prema dobijenim podacima određen je rejon lansiranja iz kog je raketa najverovatnije lansirana. To mesto se nalazi južno od naselja Zoroščensko“, izjavio je Mihail Mališevski.

Kako bi potvrdili svoju verziju koncern je spreman da simulira uništavanje aviona.

„Ako bude potrebno spremni smo da izvedemo eksperiment u prisustvu nezavisnih posmatrača, tj. spremni smo da izvedemo eksploziju rakete ‘9M38M1’ istog proizvođača i konstrukcije pod uglovima navedenim u prezentaciji o oborenom avionu“, rekao je direktor „Almaz-Anteja“ Jan Novikov.

Na dan nesreće američki sateliti su se nalazili nad Donbasom i njihovi podaci mogu pomoći istrazi, saopštili su u „Almaz-Anteju“. 

Putnički avion „boing 777“ koji je leteo iz Amsterdama u Kuala Lumpur pao je u Donjeckoj oblasti. U njemu se nalazilo 298 osoba, među kojima 85 dece i 15 članova posade. Svi su poginuli. Kijevske vlasti su za nesreću optužili ustanike Donbasa. Oni su odbacili te optužbe uz tvrdnju da nisu posedovali sredstva kojim bi mogli da obore avion na takvoj visini. U preliminarnom izveštaju istrage piše se da se avion prelomio na pola tokom leta zbog „strukturnih oštećenja izazvanih spoljnim uticajem većeg broja projektila visokorazorne moći“, ali izvor tih projektila nije pronađen.

Američki sateliti su mogli da otkriju ko je pogodio avion

Američki sateliti nad Donbasom su mogli da registruju ko je pogodio malezijski „boing“, izjavio je danas generalni direktor koncerna „Almaz — Antej“ Jan Novikov. Ipak, SAD nisu našle za shodno da ove podatke predaju organima istrage.

Prema informacijama Ministarstva odbrane, nad teritorijom gde je oboren avion nalazili su se sateliti SAD i teško je pretpostaviti da oni nisu zabeležili put rakete, smatra Novikov.

Ova informacija, da je bila objavljena, mogla je da pomogne istrazi, rekao je on.

„Raketa kompleksa Buk prestala je da se proizvodi 1999.godine, odnosno ni koncern niti bilo koje preduzeće iz njegovog sastava nikome nisu mogli isporučiti ove rakete u 21.veku", kaže Novikov i dodaje da postoje dokazi da su u posedu ukrajinske vojske.

„Istovremeno mi raspolažemo neoborivim dokazima da ovaj tip raketa imaju Oružane snage Ukrajine. Naime, 2005.godine, koncern je izvršio predugovornu razradu — produžetak roka korišćenja ovih raketa u Ukrajini. U tom trenutku, broj ovih raketa kod ukrajinke vojske bio je 991 komad", rekao je Novikov.

Reči Novikova komentariše analitičar lista „Komsomoljska pravda“, pukovnik u penziji Viktor Baranec.

„Amerikanci ne žele da pokažu, to jest da objave ono što ne ide u prilog njima ili Ukrajincima. I to je to. Američku logiku bi trebalo shvatiti, jer su tokom istrage ovog tragičnog slučaja često plasirali lažne informacije. Tim pre što su ukrajinski generali priznali da je njihova prilično brojna grupa bila prisutna u regionu Donbasa i da je ta teritorija bila dobro kontrolisana“, smatra Baranec.

Novikov je danas izjavio da u koncernu ne isključuju verziju da je avion oborio neki drugi avion. Ako je pogođen iz nekog kopnenog raketnog kompleksa, onda je to mogao biti samo „Buk“ i samo iz oblasti pod kontrolom Vazduhoplovnih snaga Ukrajine.

Baranec veruje da se pre radi o drugoj verziji.

„Više verujem da se radi o loše obučenom odredu ukrajinske vojske koji je upravljao sistemom ‘Buk 1-M’. Ranije sam navodio i broj, odnosno oznaku pozicije teritorije sa koje je bio izveden ovaj napad. I sve se ovo poklapa sa mnoštvom drugih dokaza, konkretno sa priznanjem ukrajinske vojske da je jedna divizija ovog raketnog puka bila prisutna na ovoj teritoriji“, kaže Baranec.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala