Borbeni avion „Suhoj PAK FA“, poznat i kao „T-50“, spreman je da uđe u proizvodnju naredne godine i opremljen je inovativnom tehnologijom koja pilota čini delom celokupnog kontrolnog sistema aviona.
„Avion ’PAK FA‘ je u izvesnom stepenu leteći robot, gde letač ne ispunjava samo dužnost pilota, već predstavlja jedan od konstitutivnih delova letačkog aparata“, objašnjava zamenik šefa Koncerna radioelektronske tehnologije (KRET), dela „Rosteha“, Vladimir Mihejev. „To znači da su reakcije avijatičara deo kontrolnog sistema“.
Mihejev je objasnio da je „pametna obloga“ drugi deo pametnih prednosti ovog aviona.
„Krilo, sa jedne strane, ima svoju funkciju, ali sa druge strane, ono je deo aktivnog odbrambenog sistema ’Himalaja‘“, rekao je on.
Primena kompozitnih materijala, inovativnih tehnologija i naprednih motora omogućuju da T-50 bude teško vidljiv za radare.
U ovom trenutku Sjedinjene Američke Države su jedina zemlja koja ima u upotrebi avione pete generacije „F22 Raptor“ i „F35 lajtning II“.
KRET je takođe za T-50 stvorio unapređen BINS-SP2M inercijalni navigacioni sistem koji samostalno obrađuje navigaciju i informacije o redu letenja, određuje položaj i parametre pokreta u odsustvu satelitske navigacije, a može da se poveže sa GLONASS, ruskim navigacionim satelitskim sistemom u svemiru.
T-50 treba da zameni Suhoj Su-27, lovca četvrte generacije koji je u upotrebi od 1985. i MiG-29, koji su sovjetske vojne snage koristile od 1983. godine.