Zlatna palma ove godine je pripala Žaku Odijaru, što je tek deveto najviše priznanje francuskom filmu u dugoj istoriji festivala. Odijar, autor jednog od najznačajnijih francuskih filmova poslednjih godina „Prorok“, osvojio je žiri na čelu sa braćom Koen svojim novim ostvarenjem „Dheepan“.
„Zahvaljujem Mihaelu Hanekeu što nije snimio film ove godine“, rekao je uzbuđeno francuski reditelj, što je publika prihvatila aplauzima i smehom i dodao da je „primiti nagradu od braće Koen nešto izuzetno“.
Itan Koen je potom na konferenciji za štampu objasnio da je odluka o ovogodišnjoj Zlatnoj palmi doneta brzo jer je, kako je rekao, za sve njih taj film čaroban.
„U ovoj priči o političkom egzilu i novom početku ponovo su u centru teme ljubavi i nasilja drage Odijaru. Reditelj majstorski gradi originalnu i snažnu priču o tri azilanta koji formiraju lažnu porodicu da bi se spasli od rata na Šri Lanki. U pariskom predgrađu otkrivaju drugačiju vrstu rata, između narkotrafikanata, i postaju prava porodica uprkos slučaju koji ih je spojio“, rekao je Koen.
„Kako da nas ne pogađa sudbina ovih ljudi koje vidimo na ulici a o kojima ne znamo ništa“, branila je film Rosi de Palma, zvezda Almodovarovih filmova i jedan od članova žirija.
Nagrađena su još dva francuska filma, za najbolju mušku i žensku interpretaciju.
Vensan Lindon je dobio nagradu za ulogu u filmu Stefana Brizea „La loi du marché“, o mehanizmu korporativnog kapitalizma koji obezvređuje čoveka.
„Dodeljujem ovu nagradu sunarodnicima na koje niko ne obraća pažnju“, poručio je on, primajući nagradu.
Njegova koleginica i rediteljka Emanuel Berko ponela je nagradu za lik žene koju neverni muž (Vensan Kasel) dovodi na ivicu nervnog sloma u neubedljivom filmu „Mon roi“ čiji je autor Mejven, jedna od tri rediteljke koje su predstavile filmove u takmičarskom programu.
Berko deli nagradu sa američkom glumicom Runi Marom, koja uz Kejt Blančet interpretira lezbijski par u filmu „Carol“ Toda Hajnsa, čija radnja se odvija u puritanskoj Americi pedesetih godina.
Uprkos velikom broju glumačkih zvezda u filmovima koji su se takmičili za Palmu, žiri je odlučio da nagrade dodeli gotovo nepoznatim glumcima i mladim rediteljima.
Izuzetan uspeh je zabeležio Mađar Laslo Nemeš. Njegov debitantski film „Saul fia“, u kome na rediteljski smeo način vodi priču o strahotama nacističke „fabrike smrti“, Aušvica, iz ugla glavnog lika, osvojio je Gran pri.
Jedan od najoriginalnijih filmova na festivalu, „The Lobster“ grčkog reditelja Jorgosa Lantimosa, dobio je Nagradu žirija. Ovaj izuzetno maštovit film je alegorija o savremenom društvu, konformizmu i individualizmu koje ljubav čine nemogućom.
Filmovi ova dva autora svedoče o izuzetnoj kreativnoj snazi autora koji dolaze iz centralne Evrope, koji su se uzdigli u sam vrh svetskog filma, uprkos krizi i teškim produkcijskim okolnostima u njihovim zemljama. Autori novog senzibiliteta nagoveštavaju svetlu budućnost evropskog filma.
Tridesetpetogodišnji meksički reditelj Mišel Franko osvojio je nagradu za najbolji scenario za film „Chronic“, o bolničaru koji pomaže pacijentima na samrti, koga tumači američki glumac Tim Rot.
Tajvanac Sjaosjen Hou dobio je nagradu za mizanscen za film „The Assassin“ izuzetne vizuelne snage, dok je francuskoj rediteljki dokumentarnih filmova, Anjes Vardi, uručena počasna Palma, priznanje koje su pre nje poneli Vudi Alen, Manuel de Oliveira, Klint Istvud i Bernardo Bertoluči.