Jakunjin je rekao da je rekonstrukcija ove deonice jako bitna za srpske železnice i da modernizacija pruge ima i šire ekonomsko značenje.
Institut CIP već je dobio avans od 10 miliona evra za sledeće projekte, a betonski pragovi koji se koriste za rekonstrukciju deonice proizvode se u Srbiji i već se izvoze u Bugarsku i Poljsku.
Zorana Mihajlović je rekla da se ruski kredit od prošle godine intenzivno koristi, da je to velika stvar i da se nada da će deonica biti završena pre roka.
„Ono što je važnije jeste to što Srbija posle 20 godina konačno ulaže u svoju infrastrukturu i želi da izgradi železnicu koja je tehnološki moderna i koja će omogućiti kretanje velikim brzinama“, rekla je Mihajlovićeva.
Modernizacija pruge Pančevački most — Pančevo glavna jedan je od pet projekata modernizacije infrastrukture koji će se finansirati iz ruskog izvoznog državnog kredita ukupne vrednosti od 800 miliona dolara. Rekonstrukcija ovog koloseka počela je na današnji dan pre godinu dana, a Vlada Srbije učestvuje sa 15 odsto sredstava.
Ugovor su potpisale 2013. godine „Železnice Srbije“ i „RŽD Internešnel“ (Kompanija Ruske državne železnice koja posluje u inostranstvu). Ugovor obuhvata pet projekata modernizacije infrastrukture i voznih sredstava srpskih železnica.
Ovo je najveći investicioni projekat Železnica Srbije u proteklih nekoliko decenija.
Srbija nedovoljno koristi geografski položaj
Mihajlovićeva je izjavila da je na sastanku sa predstavnicima ruskih železnica dogovoreno da se pripreme novi železnički projekti koji će se realizovati nakon završetka aktuelnog ruskog kredita od 800 miliona dolara, posle 2017. godine.
"Imali smo uspešan sastanak sa ruskim železnicama na kome smo razgovarali o trenutnoj iskorišćenosti ruskog kredita, kao i tome šta bi mogli da radimo posle 2017. godine", rekla je Mihajlovićeva.
Ona je rekla da je dala nalog ruskim i srpskim železnicama da razmisle o predlozima novih projekata.
Mihajlovićeva je takođe navela da je sa predstavnicima ruskim železnicama bilo reči i o tome da Srbija nedovoljno koristi veoma dobar geografski položaj i da bi to u narednom periodu to trebalo promeniti.
Ona je odgovarajući na pitanje novinara da li očekuje otpor prilikom transformacije Železnica Srbije, rekla da je interes vlade da se železnica što pre modernizuje, što obuhvata formiranje holdinga sa četiri zavisna preduzeća, kao i da se smanje subvencije.
"Da li će biti otpora ili ne…, uvek se javi neka vrsta otpora, za sada sve ide po planu u procesu reforme železnice. To je neophodno da bismo imali železnice takve da želimo da putujemo vozom, kao i da imamo veći teretni saobraćaj", naglasila je Mihajlović.
Jakunjin je istakao da su od srpske ministarke dobili zadatk da u roku od dva meseca pripreme predloge novih železničkih projekata.
"Visoko cenimo poverenje srpske vlade i stalnu pažnju za posao koji obavljamo", istakao je Jakunjin, dodajući da nije tako često da potpredsednici vlade lično kontrolišu radove na terenu.
Jakunjin je rekao da to pokazuje i strateško opredeljenje Vlade Srbije i podsetio da je oko realizacije ruskog kredita ranije imao i nekoliko sastanaka sa predsednikom SrbijeTomislavom Nikolićem.