Marketinški folklor srpskih političara

© Foto : Tweeter/@SerbianPMAleksandar Vučić
Aleksandar Vučić - Sputnik Srbija
Pratite nas
Sednica Vlade Srbije na još uvek neisušenom kopu Kolubare pokazala nam je postrojene ministre koji sede na svojim neudobnim stolicama i „brinu“ za budućnost naroda. Imate savetnike koji znaju da neke stvari prosto „pale“ kod naroda. To je najčešće politički i marketinški – isplativo.

Svečana sednica Vlade Republike Srbije povodom prve godišnjice rada održana u basenu Kolubare na otvorenom, imala je za cilj da prikaže s čim se vlada Aleksndar Vučića suočila gotovo prvog dana po preuzimanju mandata — poplavama. Ipak, iako su namere najverovatnije bile iskrene, ne može se oteti utisku da je događaj bio pomalo neobičan. 

Doduše, nije ova Vlada prva koja je pribegla ovakovom vidu markteinga. Svima je ostalo u sećanju kako Boris Tadić usisava kuću i mazi tele, kako Slobodan Milošević nebrojeno puta otvara razne mostove, kako Vojislav Koštunica drži govore na adminstrativnom prelazu sa Kosovom, obilazi mostove i ne propušta ni jedno crveno slovo, a da ne ode u crkvu…. Dakle, nije ovo presedan. 

Sagovnici Sputnjika Cvijetin Milivojević iz agencije „Pragma“ i Đorđe Vuković iz CeSida, saglasni su po pitanju da „dodovoravanje“ glasačima nije novina u srpskoj, ali ni svetskoj politici. Obojica navode da je svakoj političkoj stranci osnovni cilj da animira glasače.

Cvijetin Milivojević podseća da je manipulativna komunikacija spinovanja i političke propagande ovde pristna od prvih višestranačkih izbora devedesetih.

„Sednica Vlade Srbije na još uvek neisušenom kopu Kolubare pokazala nam je postrojene ministre koji sede na svojim neudobnim stolicama i `brinu` za budućnost naroda. Po principu — ko radi ne boji se gladi. To jeste neka vrsta poruke, da je to Vlada koja preuzima odgovornost, koja se hvata u koštac sa najvećim problemima i prirodnim nepogodama i sebe vidi kao Vladu reformskog tipa. E sad, da li građani uvek poveruju u takvu priču, pa mislim da ne“, ocenjuje Milivojević.

Đorđe Vuković, iz CeSida smatra da je jedini sud koji pokazuje da li je nekome uspelo ili ne da ubedi narod u nešto, ili izborni rezultat ili istraživanja javnog mnjenja.

„Da li je neki potez bio dobar ili ne i koliki je stepen popularnosti i identifikacije građana sa nosiocima vlasti, pokazuju jedan od ove dve solucije. U ovom poslednjem slučaju `Vlade na otvorenom` je očito je da je to bio uspešan potez, da li je pametan je druga priča. Lično, ne vidim šta je moglo ozbiljno da se radi na sednici pod otvorenim nebom. Mada, nije to ništa novo. Slično se radi i u drugim zemljama“, navodi on. 

Milivojević se takođe slaže da ovo nije sindrom samo ove Vlade.

„Ovo samo pokazuje da ova Vlada ozbiljno radi na svom manipulativnom komuniciranju sa javnošću. Dakle, ako vidite ko su savetnici te `Vlade za demagogiju`, od Blera pa do Stroskana, potuno je jasno da Vlada dosta dobro pliva u svemu tome. Ova Vlada prosto vodi jednu politiku monologa, gde sa javnošću nema dijaloga“, tvrdi on. 

Vuković podseća da ja svako ko je bio na vlasti imao sličan folklor.

„To je matrica. Imate savetnike koji znaju da neke stvari prosto `pale` kod naroda. I kod nas i u svetu nosioci izvršne vlasti pokazuju na taj način da im je bliska patnja naroda, da su oni blizu njih. Po mom sudu, to je najčešće politički i marketinški — isplativo“ uveren je Vuković. 

Milivojević svemu ovome dodaje i da je ovo jedan od načina politčara i da se zaborave predizborna obećanja. Kao najnoviji primer on navodi obećanja sa poslednjih izbora gde je, kako podseća, rečeno da će biti reformi, ali da će penzioneri biti poslednji koji će to osetiti, a desilo se upravo suprotno.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala