Evropa sumnja u objektivnost izveštavanja o događajima u Ukrajini

© Foto : Flickr/ Flash.proZapad počinje propagandni rat protiv Rusije
Zapad počinje propagandni rat protiv Rusije - Sputnik Srbija
Pratite nas
Međunarodno anketiranje „Sputnjik mišljenja“, koje je sprovela novinska multimedijalna agencija Sputnjik zajedno sa poznatom britanskom istraživačkom kompanijom „ICM Research“, pokazalo je stepen poverenja građana Velike Britanije, Nemačke, Grčke i Francuske u vodeće medije u svojim zemljama po pitanju osvetljavanja ukrajinske krize.

Prema rezultatima istraživanja, više od polovine anketiranih u Nemačkoj i većina ispitanika u Grčkoj ne veruju vestima vodećih medija o događajima na jugoistoku Ukrajine. U objektivnost nacionalnih i transnacionalnih medija po tom pitanju nije uverena takođe skoro polovina Francuza i otprilike trećina građana Velike Britanije.

Evropa sumnja u objektivnost izveštavanja o događajima u Ukrajini - Sputnik Srbija
Evropa sumnja u objektivnost izveštavanja o događajima u Ukrajini

Kao odgovor na pitanje „koliko verujete vodećim medijima Vaše zemlje kada se radi o nepristrasnom i verodostojnom osvetljavanju ukrajinske krize?“, više od polovine anketiranih (54 odsto) u celini ne veruje vodećim medijima svoje zemlje. Potpuno veruje svojim medijima samo 4 odsto ispitanika.

Pad poverenja u medije samo je vrh ledenog brega društvene krize na Zapadu, smatra, novinar i analitičar, Slobodan Reljić. On podseća da su od pada Berlinskog zida nebrojeno puta izrečene brutalne laži, od Tjenanmena preko Sadam Huseina i Jugoslavije, i da je Zapad išao čak do toga da uništi protivničku mrežu u direktnom ratu, kao u slučaju Radio televizije Srbije.

„Danas je u toku trošenje poslednjih zaliha njihovog kredibiliteta, a Ukrajina je klasičan primer za to. Danas se upotrebljavaju mediji koji se inače drže kao najvažniji, gde se najviše drži do istine još od početka veka. Upotrebljava se Gardijan, Njujork tajms, Vošington post, to više nije slučaj samo na televizijama i u pojednostavljenim medijskim interpretacijama, stvari su svuda svedene na crno-belo izveštavanje“, kaže Reljić za Sputnjik.

Najviše nepoverenja vodeći mediji sopstvene zemlje izazivaju kod građana Grčke, gde je većina anketiranih (76 odsto), odgovorila „uopšte ne verujem“ (23 odsto) ili „pre ne verujem“ (53 odsto). Visok procenat nepoverenja prema vodećim medijima u zemlji postoji i u Nemačkoj, gde više od polovine stanovnika (57 odsto) takođe sumnja u istinitost informacija koje se objavljuju u medijima povodom dešavanja u Ukrajini — „uopšte ne verujem“ (15 odsto) ili „pre ne verujem“ (42 odsto). Francuzi veruju i ne veruju detaljima o ukrajinskoj krizi skoro u jednakoj meri — 47 odsto i 40 odsto.

Slobodan Reljić smatra da razlog nepoverenja u izveštavanje treba tražiti u tome što se zapadni mediji više uopšte ne trude da drže ravnotežu, navodeći primer Vošington posta, koji se, kako kaže, bavi direktnim presuđivanjima. 

„Ukrajina je jedna vrsta njihovog velikog poraza, zato što je to sudar sa njihovim starim zapadnim neprijateljima, to je Rusija, paraneprijatelj iz vremena hladnog rata. Taj njihov nastup u Ukrajini pokazuje neku vrstu poraza na svim frontovima. Na Zapadu danas postoji samo propagandni metod i mediji su učesnici u jednom potpuno ogoljenom propagandnom ratu. Dobro je što sad stižu podaci koji govore o tome da se ne može tako brutalno lagati“, ocenjuje Reljić za Sputnjik.

Vodeći mediji Velike Britanije u poređenju sa drugim zemljama, izazivaju kod svojih građana najviše poverenja. Samo 33% smatra da ne treba verovati svojim medijima, dok je 55 odsto stanovnika uvereno da britanski mediji osvetljavaju događaje u Ukrajini objektivno i nepristrasno.

Anketiranje je izvela kompanija „ICM Research“ od 20. marta do 9. aprila 2015. godine u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj i Grčkoj. Anketirana je 4.001 osoba (1.001 osoba u Grčkoj, u ostalim zemljama po 1000 osoba). Uzorak predstavlja stanovništvo kod goga je uzet u obzir i pol, uzrast, mesto stanovanja.

Karta Evrope - Sputnik Srbija
Medijski rat protiv Rusije deli Evropu

Međunarodni projekat za proučavanje javnog mnjenja startovao je u julu 2014. godine. Partner je poznata britanska istraživačka kompanija „ICM Research“. U okviru projekta „Sputnjik mišljenja“ redovno se vrše anketiranja javnog mnjenja u evropskim zemljama i Americi povodom najaktuelnijih socijalnih i političkih pitanja.

Sputnjik (sputniknews.com) je novinska agencija i radio sa multimedijalnim informacionim habovima u desetak zemlja. Sputnjik obuhvata sajtove, radijski program u analognom i digitalnom formatu, mobilne aplikacije i stranice na društvenim mrežama.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala