Prethodni rekord tog voza, čiji je princip rada zasnovan na takozvanoj magnetskoj levitaciji, iznosio je 581 kilometar na čas, a postignut je 2003. godina.
Japanska železnička mreža veoma brzih vozova jedna je od najnaprednijih na svetu, ima stotine vozova koji saobraćaju svakog dana sa minimalnim kašnjenjem.<
Za razliku od običnih „šinkansen“ ili „metak vozova“, koji saobraćaju po čeličnim šinama, vozovi magnetske levitacije jure iznad šina, uz pomoć moćnih magneta.
Test linija „magleva“, nedaleko od planine Fudži, oko 80 kilometara zapadno od Tokija, razvija tehnologiju koja će biti korišćena na budućoj pruzi od 410 kilometara, i smanjiće vreme putovanja između Tokija i Osake na samo nešto više od sat vremena.
Scientists build super-maglev train that could hit 1,800 mph http://t.co/BsaSjrQocb via @gizmag #cspanchat while #RWNJ FOSSILpowertransport
— marc mc gown (@outerspacemanII) January 7, 2015
Trenutno se „šinkansenima“ putuje najmanje tri sata između ta dva grada.
Maglev vozovi su počeli kao projekat „Japan erlajnsa“ i nacionalne železnice, uz podršku vlade, a do sada su prošli decenije testiranja.
Izgradnja pruge između Tokija i Osake, koja će, prema očekivanju, koštati više od 9.000 milijardi jena (76 milijardi dolara), počela je 2014. Ta linija, koja će uglavnom ići ispod planina, trebalo bi da počne da funkcioniše krajem 2020-ih.
Sličan železnički sistem funkcioniše već u Šangaju u Kini, i povezuje aerodrom u predgrađu tog lučkog grada s gradskim metroom.