Zbog kvara na motoru, avion kojim je predsednik Srbije Tomislav Nikolić leteo do Vatikana prinudno se vratio u Beograd, a Nikolićeva poseta Vatikanu, gde je bilo planirano da se sastane sa papom Franjom i drugim zvanicnicima je otkazana.
Kvar koji se dogodio na motoru „falkona“, poslednji je u nizu incidenata sa tom vladinom letilicom.
Zbog raznih kvarova na ovom avionu, koji je proizveden 1981. godine, kao i na drugom vladinom avionu „lir džeti“, proizvedenom 1991. godine, srpski zvaničnici su više puta imali problema.
Iako otkazivanje jednog od tri motora nije moglo da uzrokuje pad letelice, učestalost kvarova nije nešto što treba da odlikuje avio službu Vlade Republike Srbije, ističe za Sputnjik urednik vazduhoplovnog portala Tango siks Petar Vojnović.
Starost aviona glavni je uzrok kvarova, smatra Vojnović.
„Avio služba Vlade je zaostavština starijih vremena, kada je ona imala i mnogo veći broj letelica. Evidentno je da je u tu službu nedovoljno ulagano, jer nisu nabavljeni novi avioni. Jednostavno, letelica je starija. Videćemo šta će na kraju pokazati istraga, šta je zapravo uzrok prinudnog povratka na aerodrom `Nikola Tesla`. Da li je bio u pitanju `rutinski otkaz` ili preventivno gašenje motora? Ipak, ne možemo govoriti o nekom javašluku u vezi sa održavanjem aviona. U civilnim službama je nedopustivo i nemoguće da avioni ne budu dovoljno održavani, ali starost letelice očigledno ima presudan uticaj na celu priču“, kaže Vojnović.
Inače, zbog kvara na „falkonu“ 2012. godine tadašnji premijer Ivica Dačić nije na vreme poleteo sa aerodroma „Nikola Tesla“ na Kipar.
Iste godine, problemi su zabeleženi i u Ujedinjenim Arpaskim Emiratima, a prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić se vratio u zemlju avionom šeika Muhameda bin Zajeda.
Sa istim avionom problem je imao i nekadašnji premijer Mirko Cvetković, koji zbog kvara letelice nije otišao u Brisel na sastanak ministara ekonomije i finansija EU.
Zbog detektovanja nedozvoljenih potresa na letelici, Cvetković je takođe bio prinuđen da otkaže i službenu posetu Bugarskoj.
Letovi s drugim vladinim avionom, „lird džetom“, proizvedenim 1991. godine, takođe nisu prolazili bez teškoća.
Zbog tehničkih nedostataka, avion koji je svojevremeno prevozio nekadašnje zvaničnike Srbije Mirka Cvetkovića, Dragana Šutanovca i Vuka Jeremića, bio je prinuđen da promeni prvobitnu destinaciju sletanja.
Vlada nije razmatrala nabavku novog aviona
Vlada Srbije nije razmatrala nabavku novog aviona, izjavila je danas ministarka saobraćaja Zorana Mihalović.
Na pitanje novinara da li je Vlada Srbije zaslužila jedan novi avion pošto je postojeći star 35 godina i često otkazuje, Mihajlovićeva je kratko odgovorila da se o tome nije razgovaralo.
„Trenutno je u proceduri zakon o nesrećama u vazdušnom saobraćaju, koji do sada nismo imali u Srbiji. Taj zakon je pripremljen i naći će se u parlamentarnoj proceduri“, rekala je ministarka.
Na pitanje da li će biti poštreni kriterijumi za bezbednost u vazdušnom saobraćaju pošto je u poslednjih šest meseci u nesrećama stradalo 17 ljudi, Mihajlovićeva je rekla da je prvo potrebno dosledno primenjivati zakon.
„Nisam sigurna da je potrebno pooštriti, već da je samo potrebno sprovoditi zakone, a novi zakon će delom, ako budemo mogli da pooštrimo kriterijume, to i učiniti“, rekla je Mihajlovićeva.