Ruski Viking: Gazi sve pred sobom, a može i da plovi (video)

Pratite nas
Ovaj terenac je kao dete rođeno iz ljubavi kamiona, broda i vozila za polarne istraživačke ekspedicije, napisao je portal Autoevolušn.

Joše jedan ponos ruske industrije, ali ne vojne, već civilne, dolazi iz fabrike Aton Impuls u republici Tatarstan — Viking 29031, koji su pojedini mediji nazvali ruskim svemogućim čudovištem na četiri točka, koje može čak i da plovi.

Radi se o terenskom vozilu, dužine 5,3 metara, mase oko dve tone, sposobnom za prevoz do sedam osoba ili oko 700 kilograma tereta, opremljenom velikim pneumaticima niskog pritiska, uz pomoć kojih je olakšano savladavanje terena prekrivenog snegom.

Ima radijus okretanja od samo 8,6 metara, a pneumatici imaju i sistem kontrole pritiska, pa ih je moguće izduvati ako se ukaže potreba za većom kontaktnom površinom. Moguće je menjati i klirens, i to od 350 do 600 milimetara, što je dovoljno za prelaz preko najzahtevnijih terena. Dizajniran kao pravi takozvani ofrouder, Viking 29031 je idealan za spasilačke službe jer omogućava prilaz najnepristupačnijim terenima.

© Foto : youtube/arronlee33Viking 29031 troši oko 15 litara na putevima, odnosno oko 20 litara na „nestandardnim terenima". Veliki rezervoar omogućava da pređe do 1.000 kilometara.
Ruski Viking: Gazi sve pred sobom, a može i da plovi (video) - Sputnik Srbija
Viking 29031 troši oko 15 litara na putevima, odnosno oko 20 litara na „nestandardnim terenima". Veliki rezervoar omogućava da pređe do 1.000 kilometara.

Ono što mu naglašava specifičnost jeste činjenica da je i amfibijsko vozilo — savladava i vodene „prepreke“, tačnije plovi zahvaljujući voter-džet pogonu, koji mu omogućava brzinu do 12 kilometara na čas.

Vozač sedi centralno, dok se iza njega nalaze putnici. Kupcima je u ponudi jedna od dve pogonske jedinice. Jedna je 2,2-litarski ruski ZMZ 51432-10TD1 turbodizel od 110 konjskih snaga i 270 Nm obrtnog momenta. Druga ima motor fabrike „Ford“, a radi se o DW10 agregatu (TDCi/HDi) od 2 litre, koji oslobađa od 136 do 163 konjske snage i 320-340 Nm.

Viking 29031, prema specifikacjima, troši oko 15 litara na putevima, odnosno oko 20 litara na „nestandardnim terenima“. Možda mu je najveća prednost što veliki rezervoar omogućava da pređe čak 1.000 kilometara sa punim rezervoarom, o čemu su konstruktori očigledno vodili računa imajući u vidu ruska prostranstva.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala