Poledica je agenciji Beta rekao da će se pored postojećeg mosta na obilaznici oko Beograda kod Ostružnice, graditi još jedan most, za koji će tender biti raspisan u maju.
„Novi most kod Ostružnice biće finansiran iz ušteda iz kredita Evropske investicione banke u vrednosti od 30 miliona evra. Početak radova se očekuje tokom ove građevinske sezone“, rekao je Poledica.
Sa završetkom tog mosta, istakao je on, na obilaznici oko Beograda postojaće pun profil auto-puta sa šest traka od Batajničke petlje do Ostružnice.
Poledica je rekao da za završetak punog profila auto-puta beogradske obilaznice nedostaje još 14 kilometara druge trake od Ostružnice do Straževice i 10 kilometara do Bubanj Potoka.
„Potrebno je izgraditi i 30 kilometara autoputa od Bubanj Potoka do Pančeva“, dodao je državni sekretar.
Prema njegovim rečima, već je urađen idejni projekat za tu drumsko-železničku obilaznicu od Bubanj Potoka do Pančeva sa još jednim mostom preko Dunava, kod Vinče.
„Investicija je velika. Pregovaramo sa kineskim partnerima da nađemo način da se to finansira po modelu javno-privatnog partnerstva ili koncesije. Ti pregovori su u toku“, rekao je Poledica.
Završićemo 150 kilometara auto-puta za godinu dana
Plan je da se u Srbiji u 2015. godini i početkom sledeće godine završi 150 kilometara auto-puteva, rekao je Poledica.
On je istakao da je to 10 puta više nego što se gradilo u prethodnim godina, kada se godišnje završavalo od 10 do 15 kilometara auto-puteva.
„Građevinska sezona je počela i trenutno su aktuelna četiri velika gradilišta na auto-putevima u Srbiji. Ukupna vrednost aktivnih radova je oko 1,5 milijardi evra“, rekao je Poledica i dodao da se radovi izvode na više od 250 kilometara auto-puta.
On je istakao da je u prvom planu završetak Koridora 10 od Niša prema makedonskoj i od Niša prema bugarskoj granici, a radi se i na Koridoru 11 i na obilaznici oko Beograda.
Poledica je rekao da se od Niša do makedonske granice radi na 74 kilometra auto-puta, a od Niša prema bugarskoj granici gradi se 86 kilometara. Vrednost radova na ta dva kraka je oko 700 miliona evra.
Prema njegovim rečima, na Koridoru 11 od Obrenovca do Preljine gradi se 103 kilometra auto-puta, ukupne verdnosti 650 miliona evra, a radi se i na završetku obilaznice oko Beograda.
Ove godine, istakao je Poledica, na toj deonici će biti završena Batajnička petlja i 10 kilometara druge trake auto-puta od petlje Dobanovci do Ostružničke petlje.
Poledica je dodao i da se u nastavku izgradnje pristupnih saobraćajnica Pupinovom mostu preko Dunava, završava 11 kilometara saobraćajnice profila putnog autoputa između Zrenjaninskog i Pančevačkog puta.
On je istakao da će Ministarstvo kroz redovne kontrole proveravati dinamiku radova na gradilištima kako bi se sprečila kašnjenja, a naplatiće i penale predviđene ugovorima, ukoliko to bude potrebno.
Poledica je najavio i da će u maju početi realizacija velikog projekta rehabilitacije puteva koji zajedno finansiraju Svetska banka, Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka uz učešće iz srpskog budžeta.
„Taj projekat će trajati pet godina i planirana je rehabilitacija 1.100 kilometara državnih puteva 1. i 2. reda. Hitni radovi koji se finansiraju iz ovog kredita počeće u maju, a obnoviće se putna mreža koja je oštećena prošle godine u poplavama u dužini od oko 150 kilometara“, rekao je Poledica.
Kako je precizirao, biće obnovljeni putevi koji su pretrpeli najveća oštećenja u centralnoj i zapadnoj Srbiji, u delu između Ibarske magistrale i takozvane Drinske magistrale.
Poledica je podsetio da je nakon velikih majskih poplava prošle godine obnovljeno više od 120 kilometara državnih i lokalnih puteva i 54 mosta.
„Imamo i nove poplave, odrone i klizišta, a najveća šteta trenutno je na delu Ibarske magistrale između Kraljeva i Raške“, rekao je on i dodao da je na tom pravcu došlo do otcepljenja puta u dužini od 20 metara.
Poledica je rekao da ekipe putarskih preduzeća već nasipaju materijal koji će popuniti to otcepljenje i da će uskoro u funkciji biti obe trake magistrale.