Ekolozi šokirani — viski s ledom iz drevnog glečera

© Flickr / Henning KlokkeråsenLednik Vestre Svartisen, Norveška
Lednik Vestre Svartisen, Norveška - Sputnik Srbija
Pratite nas
Norveška planira da pokrene proizvodnju konzumnog leda iz drevnog glečera. Norveški biznismeni veruju da će ovaj „proizvod“ postati simbol luksuza. Ruski glaciolog Viktor Popovnjin smatra, međutim, da će se takav led malo po čemu razlikovati od običnog.

Britanski list Gardijan preneo je vest da Norvežani nameravaju da pokrenu industrijsku proizvodnju kockica leda iz lednika Vestre Svartisen.

Zamisao kompanije „Svajs“ koja se bavi ovim projektom jeste da se proizvod dostavlja ekskluzivnim restoranima Njujorka, Dubaija i drugih metropola. Planirano je da se za godinu dana proizvede tri hiljade kubnih metara leda.

Biznismeni su uvereni da će kockice leda postati novi predmet prestiža, jer će se, kako tvrde, topiti mnogo sporije od običnih.

Plan norveških biznismena zabrinuo je lokalne ekologe.

Lednik Vestre Svartisen, jedan od najvećih u Norveškoj, ionako se otapa, a prikupljanje leda s njegovog vrha dodatno će ubrzati taj proces, smatraju ekolozi.

„Svako mešanje u 'život' glečera može se smatrati ekološkom štetom. Međutim, pitanje je koliko je ta šteta zaista značajna. To je drugi po površini lednik u Norveškoj. Ako se tom ledniku oduzme po tri hiljade kubnih metara leda godišnje, potrebno je oko 100 godina da on izgubi procenat svoje mase. Prirodno otapanje lednika je nekoliko puta brže, što znači da je reč o beznačajnoj šteti“, rekao je za Sputnjik rukovodilac Ruske radne grupe za nadzor lednika Viktor Popovnjin.

On je uveren da je led koji planiraju da dobiju iz lednika Vestre Svartisen ekološki čist i da nije opasan po zdravlje ljudi.

„Starost lednika u Norveškoj meri se stotinama i čak hiljadama godina. Što je lednik stariji, to je njegov led čistiji. Naravno, nekakve primese u njemu mogu se naći, ali one su prirodnog porekla“, naveo je Popovnjin.

Priču o sporijem topljenju kockica leda iz glečera on smatra običnim marketinškim trikom.

„Tu je najverovatnije reč o preuveličavanju ili reklamnoj kampanji. Naravno, postoji nekoliko vrsta leda, koje imaju različitu čvrstinu. Ali ta razlika je neznatna. Reč je o nekakvim procentima, ali oni su zanemarljivi“, rekao je Popovnjin.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala