Boršč umesto hamburgera

© Sputnik / Maksim Blinov / Uđi u bazu fotografijaNikita Mihalkov i Andrej Končalovski
Nikita Mihalkov i Andrej Končalovski - Sputnik Srbija
Pratite nas
Poznati ruski reditelji, braća Andrej Končalovski i Nikita Mihalkov, od države traže da podrži osnivanje nacionalnog lanca društvene ishrane, koja bi bila alternativa zapadnim lancima brze hrane, prenosi ruski list Komersant.

Samo za pilot-projekat za otvaranje lanca kafe-restorana pod brendom „Jedimo kod kuće!“, istaknutim ruskim umetnicima potrebno je 971,8 miliona rubalja. 

Ovu poslovnu ideju već je pozdravio ruski predsednik Vladimir Putin, koji je naložio Vladi Rusije da razmotri predlog braće reditelja. O ovoj temi u četvrtak će biti reči i na savetovanju kod vicepremijera Arkadija Dvorkoviča. 

Brend „Jedimo kod kuće!“ pripada Juliji Visockoj, supruzi Končalovskog, glumici i televizijskoj voditeljki, koja bi trebalo da bude zaštitno lice novog lanca. 

„Cilj ovog projekta jeste da se stvori alternativa zapadnim mrežama brze hrane“, objašnjavaju autori svoju ideju. Za lansiranje projekta potrebno je investirati 971,8 miliona rubalja, a ta sredstva mogu se nadoknaditi za 4,8 godina, navodi se u pismu koje su reditelji uputili predsedniku Rusije Vladimiru Putinu. 

Kafe-restorani „Jedimo kod kuće!“ zamišljeni su kao male prodavnice hrane smeštene u kafeima. Trideset do četrdeset odsto menija bilo bi sastavljeno od regionalnih proizvoda. 

Pilot projekat trebalo bi da bude realizovan u Moskovskoj i Kaluškoj oblasti. Tamo je planirana izgradnja dve fabričke kuhinje, uz 41 kafe i 91 restoran. 

U Mekdonaldsu, najvećoj inostranoj mreži brze hrane u Rusiji, ne boje se konkurencije. „Prehrambeno tržište u Rusiji ima najveći potencijal razvoja“, saopštili su u pres-službi moskovske kancelarije Mekdonaldsa. 

Ekonomista i profesor Ruske akademije privrede i državne službe Aleksandar Pide smatra da projekat „Jedimo kod kuće!“ ima smisla, mada ga ne treba politizovati i razmatrati kao „ruski odgovor Mekdonaldsu“, bez obzira na to što se u poslednje vreme beleži negativan odnos ruskih građana prema najpoznatijoj mreži fast-fuda u svetu.

„Ne jede se politika, nego kotleti. Mislite da neko prolazi pored Mekdonaldsa i misli: 'Ne, neću tamo iz političkih motiva.' Mada, ima i takvih, ali pravila tržišta su takva da prvo raste talas potrošnje, zatim se dešava zasićenje i započinje pad — proces ide krivom linijom i to je normalno“, kaže Pide.

On podseća da danas u Rusiji ima više od 200 restorana brze hrane, a neke od njih stavljaju akcenat na „ruskost“ i to prilično uspešno.

„Istina, nemaju svi u rukama takve adute kao što su svetski poznate figure Končalovski i Mihalkov, tako da bi mreža 'Jedimo kod kuće!' mogla da dopuni turističku ponudu za strane goste, koji, na primer, nemaju dovoljno novca da se hrane bogato kao ruski trgovci 19. veka, jer prosečan račun u planiranoj mreži kafea trebalo bi da iznosi 350 rubalja ili 7 dolara“, kaže Aleksandar Pide.

On dodaje da ruska kuhinja izgleda primamljivo, lepo miriše, ukusna je i korisna.

„Uzmite palačinke. Zašto bi one bile loše? Ako se u njih još nešto umota… A koliko treba da se ispeče palačinka? Otprilike 60 sekundi i eto vam fast-fud. Planira se mreža kafea čiji će adut biti domaća kuhinja. Drugo je pitanje šta je sa konkurencijom, da li će izdržati ili ne, ali to niko ne može da predvidi. Pored toga, ne treba da zbunjuje ni činjenica što Mihalkov i Končalovski mogu da se bave takvim stvarima nesvojstvenim za ljude od umetnosti, kao što je podrška domaćoj poljoprivredi i domaćem kulinarstvu. Mi nećemo videti kako Nikita Sergejevič i Andron Sergejevič peku palačinke, lice projekta treba da postane supruga Končalovskog Julija Visocka, priznati kuvar i vlasnik restorana“, kaže ekspert.


Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala