Zajednički projekat NASA-e, američkog Vazduhoplovstva i kompanije „ Lokhed Martin" u fazi je razvoja od 1980. godine i njime se nastoji obezbeđivanje načina za kontrolu letenja koja bi daljinskim putem promenila kurs aviona u poniranju.
Automatski sistem za izbegavanje udara pratio bi putanju aviona u odnosu na teren iznad kog leti.
Ako proračuni pokažu da je sudar neizbežan, a nema odgovora od pilota da ispravi kurs, autopilot će preuzeti upravljanje sve dok se avion ne vrati na siguran kurs.
Do sada je sistem instaliran u avionima F-16, F-22 i F-35 kako bi se izvršilo praćenje, a već u februaru vojska je prijavila prvi slučaj da se neki pilot spasio zahvaljujući ovom sistemu. Iako detalji nisu poznati, u toj akciji učestvovao je F-16C Vazduhoplovne snage koji je učestvovaou manevrima protiv pripadnika terorističke grupe Islamske države u Siriji.
Video-snimak testa te tehnologije u avionu F-16 može se videti ispod.
Dok NASA navodno istražuje mogućnost upotrebe ove tehnologije na komercijalnim flotama, ostaje nejasno da li sistem kao što je ovaj može zaista da spreči tragediju nalik onoj sa „Džermanvingsom“. Na primer, auto-GCAS sistem omogućava da pilot odluči da li će prepustiti komandu ili ne. Iako postoji mogućnost zahteva da se dva pilota dogovore za preuzimanje kontrole, avio-pilotima se ograničava da potpuno kontrolišu svoje avione.