Tehnologija bi mogla da predupredi avionsku kastrofu

© Jeff Fabra/US Air Force GraphicZajednički projekat NASA-e, Amaričkog Vazduhoplovstva, i kompanije „ Lokhed Martin“ je u fazi razvoja od 1980. I njime se nastoji da se obezbedi način za kontrolu letenja koja bi daljinskim putem promenila kurs aviona koji je u poniranju
Zajednički projekat NASA-e, Amaričkog Vazduhoplovstva, i kompanije „ Lokhed Martin“ je u fazi razvoja od 1980. I njime se nastoji da se obezbedi način za kontrolu letenja koja bi daljinskim putem promenila kurs aviona koji je u poniranju - Sputnik Srbija
Pratite nas
U svetlu avio-nesreće „Džermanvigsa“ u francuskim Alpima, mnogi se pitaju kako takva tragedija - namerno obaranje aviona sa 150 ljudi u njemu – može da se spreči u budućnosti. Ali tehnologije za to možda već postoje danas.

Zajednički projekat NASA-e, američkog Vazduhoplovstva i kompanije „ Lokhed Martin" u fazi je razvoja od 1980. godine i njime se nastoji obezbeđivanje načina za kontrolu letenja koja bi daljinskim putem promenila kurs aviona u poniranju.

Automatski sistem za izbegavanje udara pratio bi putanju aviona u odnosu na teren iznad kog leti.

Ako proračuni pokažu da je sudar neizbežan, a nema odgovora od pilota da ispravi kurs, autopilot će preuzeti upravljanje sve dok se avion ne vrati na siguran kurs.

Do sada je sistem instaliran u avionima F-16, F-22 i F-35 kako bi se izvršilo praćenje, a već u februaru vojska je prijavila prvi slučaj da se neki pilot spasio zahvaljujući ovom sistemu. Iako detalji nisu poznati, u toj akciji učestvovao je F-16C Vazduhoplovne snage koji je učestvovaou manevrima protiv pripadnika terorističke grupe Islamske države u Siriji.

Video-snimak testa te tehnologije u avionu F-16  može se videti ispod.

Dok NASA navodno istražuje mogućnost upotrebe ove tehnologije na komercijalnim flotama, ostaje nejasno da li sistem kao što je ovaj može zaista da spreči tragediju nalik onoj sa Džermanvingsom. Na primer, auto-GCAS sistem omogućava da pilot odluči da li će prepustiti komandu ili ne. Iako postoji mogućnost zahteva da se dva pilota dogovore za preuzimanje kontrole, avio-pilotima se ograničava da potpuno kontrolišu svoje avione.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala