Ptica ili avion? Potraga za investitorima za najveću letelicu na svetu

Pratite nas
Hvaljen kao budućnost avijacije, u njega se polažu nade da će promeniti način putovanja vazduhom koji poznajemo, a ne morate ni investirati milione da biste mu pomogli da se vine u vazduh.

Na pomen velike letelice ispunjene vazduhom, prva pomisao je obično Gudjir i Hindenburg katastrofa, pa je razumljivo da koncept „balona“ ne asocira odmah na ideju blistave budućnosti avijacije.

Kreatori Erlendera 10 — najveće letelice na svetu — nastoje da takvo razmišljanje promene.

Ali im je potrebno nešto novca, i zato su se okrenuli prikupljanju sredstava.

Erlender, hibrid aviona i balona, prvobitno je nastao kao deo projekta američke vojske za stvaranje „sistema multiinteligentnog izdržljivog vozila (MIDV sistem).

Godine 2010. sklopljen je ugovor sa korporacijom „Nortorp i kompanijom „Hibridna vazduhoplovna vozila (HVV), na 517 miliona dolara za realizaciju projekta, ali je on 2012. ukinut jer je premašivao predviđeni budžet.

Kompanija „HVV odnela je svoj projekat u Veliku Britaniju, gde su od britanske Vlade dobili grant investiciju od 5.1 milion dolara kako bi nastavili proizvodnju, sa fokusom na potencijalnu komercijalnu, umesto vojne upotrebe ove letelice za nadzor.

Ali, kako ni ta sredstva nisu dovoljna, pokrenuli su kampanju za prikupljanje još toliko novca.

Pored sredstava koje je provobitno izdvojila američka vojska, lider grupe „Ajron Mejden, Brus Dikinson do sada je investirao 370.000 dolara u projekat.

„Ne očekujem da mi novac bude vraćen u skorije vreme. Samo želim da budem deo toga, rekao je Dikinson za list Gardijan. „Kao roker, taj novac bih mogao da potrošim na drogu, ili da kupim milion Rols-Rojs automobila i potopim ih u bazene, ili mogu da uradim nešto korisno, kaže Dikinson.

Kompanija „HVV se nada se da će biti još ljudi koji će takođe želeti da učine nešto korisno, pa očekuju da će privući još investitora da u projekat ulože manje sume novca, kako bi se probni let realizovao do kraja ove godine.

Nedeljama u vazduhu, sa petinom goriva

Nosioci projekta tvrde da će ova inovacija „promeniti pravila igre.  Vazduhoplov će moći da uzleti sa bilo koje ravne podloge, uključujući i vodu i isto tako sleti. Za razliku od tradicionalnih letelica, potrebna mu je samo petina goriva za to.

Njegova izdržljivost je verovatno ono što je najrevolucionarnije. U teoriji, letelica dugačka 302 stope može nedeljama ostati u vazduhu, čak i lebdeti na istom mestu.

Balonasti deo letelice ispunjen je helijumom, koji iznosi oko 60 odsto njene ukupne težine. Ostalih 40 odsto dolazi od njenog specifičnog oblika.

U promotivnom videu, kompanija „HVV kao potencijalnu upotrebu letelice navodi „nadzor, pomoć kod katastrofa, transport tereta, snimanje video materijala, reklamiranje, turizam i još mnogo toga.

Jedan od planova je da se letelica koristi za kratke letove, a činjenica da ne zahteva klasičnu aerodromsku infrastrukturu, znači da može koristiti alternativne rute.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala