Onlajn privatnost sve više zabrinjava ljude u Britaniji, brinu o tome za šta kompanije koriste njihove podatke.
Osam od deset korisnika interneta priznalo je u anketi da je zabrinuto za svoju onlajn privatnost. Većina ispitanika, 83 odsto, čine odrasli, stari između 18 i 34 godine. Istraživanje u kom je učestvovalo hiljadu korisnika, a koje je naručila grupa „Big brader voč“, predlaže britanskoj javnosti da se zabrine oko toga koje tragove ostavlja na internetu i ko može da ih vidi.
Tri četvrtine ispitanika volelo bi da ima veću kontrolu nad svojim ličnim podacima. Oni pozivaju Poverenika za informacije da natera Gugl da poštuje propise. Njih 68 odsto smatra da bi Britanija trebalo da bude stroža prema politici privatnosti te kompanije.
Grupa kompjuterskih eksperata tužila je britanski Gugl. Oni optužuju internet giganta da je koristio njihove privatne informacije bez njihovog pristanka, a zatim koristio kolačiće da bi na osnovu prikupljenih podataka ciljano reklamirao određene proizvode koji bi korisnicima mogli da se dopadnu.
Pravo na privatnost — Pravo da budete zabrinuti
U svetlu masovnog onlajn nadzora Uprave za nacionalnu bezbednost, na koju je ukazivao Edvard Snouden, Evropska komisija je upozorila građane da, ako žele da ne otkrivaju svoje lične podatke, zatvore Fejsbuk naloge. Advokat Bernard Šima rekao je:
„Treba da razmislite o zatvaranju vašeg Fejsbuk profila, ako ga imate“.
Ovaj komentar odnosi se na slučaj Maksimilijana Šremsa, koji je tužio Irsku Evropskom sudu pravde u Luksemburgu, zato što nije zaštitila njegove privatne podatke od američkih vlasti. Evropska komisija na sudu nije mogla da potvrdi da pravila „Sigurna Luka“ osiguravaju zaštitu podataka građana Evropske unije. „US — EU Sigurna Luka“ je proces kojeg se američke kompanije pridržavaju, u skladu sa direktivom Evropske unije, kako bi zaštitile privatne podatke. Bez tog procesa, koji pokriva protok podataka građana EU preko Amerike, slanje podataka van njenih granica je protiv zakona EU.
Pristigle su žalbe na Fejsbuk, Epl, Skajp, Jahu i Majkrosoft.
Privatnost se plaća
U Velikoj Britaniji, 60 odsto ljudi misli da Kancelarija povernika za informacije treba da radi više da bi naterala Gugl da poštuje zaštitu privatnosti podataka po pravilima EU.
Ema Kar, direktorka kompanije „Big brader voč“, kaže da istraživanje pokazuje da je onlajn privatnost sve više u prvom planu javnosti.
Today’s data scandals highlight why there should be harsher penalties for those who seek to abuse access… http://t.co/xT32zX9n7k
— Big Brother Watch (@bbw1984) March 30, 2015
„Od izuzetnog je značaja da kompanije poštuju privatnost građana i ne pretpostavljaju da naša zainteresovanost kao konzumenata nadjačava potrebu za izborom i kontrolom nad sopstvenim podacima i privatnošću“, kaže Ema Kar.