Sajam se održava 52. put, a posetiocima će premijerno biti predstavljeno oko 50 automobila, među kojima su i modeli koji su prvi put u svetu izloženi na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi.
Drumska vozila najznačajniji izvozni proizvod Srbije
U isto vreme na Beogradsom sajmu održava se i 9. Međunarodni sajam motocikala i bicikala „Motopašion“, na kom se predstavljaju svetski lideri u industriji auto-delova, garažno-servisne opreme i prateće industrije.
![„Harli“ u Beogradu „Harli“ u Beogradu - Sputnik Srbija](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/78/99/789915_0:0:6000:4000_600x0_80_0_0_39881b9500c2c7be747a56036fbc1b12.jpg)
Ministar privrede Srbije Željko Sertić kazao je otvarajući 52. Međunarodni salon automobila da je ova automobilska manifestacija najveća i najstarija u regionu i jedina koja je preživela ekonomsku krizu od 2008. do danas.
On je naglasio da je veliki broj izlagača pokazatelj da postoji veliki potencijal tržišta, ali i poverenje koje velike kompanije imaju u Srbiju.
Sertić je naglasio da su 2014. kompanije iz automobilske industrije koje posluju u Srbiji ostvarile prihode više od dve milijarde evra, dodavši da je najveći proizvođač automobila u zemlji Fijat koji je među 10 najvećih izvoznika iz Srbije.
Prema njegovim rečima, drumska vozila su najznačajniji izvozni proizvod Srbije koji u izvozu učestvuju sa 14 odsto. On je istakao i da u Srbiji posluje 271 preduzeće čija je delatnost direktno vezana za automobilsku industriju, neračunajući osiguravajuća društva i kompanije uslužne delatnosti.
Sertić je dodao da je prošle godine u automobilskoj industriji Srbije zaposleno 36.000 radnika, dok Fijat sa 18 direktnih dobavljača zapošljava 3.000 radnika.
„Sve to govori da je Srbija sigurno mesto za investicije i da je sve značajnija investiciona destinacija“, kazao je on podsetivši da će novi zakon o ulaganjima koji će uskorio biti donet izjednačiti domaće i strane investitore, a biće formirane i kancelarije za investicije.
Pad prodaje automobila u Srbiji
Kako je ranije rečeno, u poslednjih 10 godina u Srbiji je najviše ulagano u automobilsku industriju — 1,97 milijardi evra, gde je zaposleno oko 31.000 ljudi.
Prošle godine u Srbiji je prodato svega 19.600 automobila, što je najlošija prodaja u poslednjih sedam godina.
Strateški partneri Beogradskog sajma u organizovanju te manifestacije su Udruženje proizvođača drumskih vozila Srbije, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova i kompanija DDOR osiguranje, koja je najavila popuste i do 50 odsto.
Slogan 52. Međunarodnog salona automobila je „Mesto na kome muškarci plaču od sreće“.
Organizatori su za posetioce pripremili nagradne igre i takmičenja na kojima će biti dodeljena dva automobila, kao i tradicionalne prateće manifestacije „Izbor za mis“ i „Porodični dan“.
Radno vreme salona je od 10 do 20 časova. Pojedinačna ulaznica košta 300 dinara, grupna 200, a grupne ulaznice za đake i studente 150 dinara. U četvrtak, 26. marta, kada se održava „Porodični dan“ cena za roditelje sa decom mlađom od 16 godina biće 500 dinara. Cena parkinga je 100 dinara po satu.