Ta dva helikoptera Mi-17 su letela u sastavu 890. mešovite helikopterske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade u Batajnici, a u Vojsci Srbije imali su internu oznaku HT-48 (Helikopter Transportni 48).
U pitanju su letelice sa evidencijskim oznakama 12550 i 12551.
Helikopteri su originalno proizvedeni za Sovjetski Savez 1989. i 1991. godine, a u Srbiju su uvezeni kao polovni 1997. godine za potrebe Jedinice za specijalne operacije Resorsa državne bezbednosti, koja ih je koristila na Kosovu.
Vojska Srbije preuzela je dva helikoptera Mi-17 2006. godine i remontovala ih 2010. godine, nakon čega su vraćeni u upotrebu.
Helikopteri Mi-17 predstavljaju unapređenu verziju najpoznatijeg sovjetskog transportog helikoptera Mi-8, koji se takođe koristi u Vojsci Srbije.
U pitanju je srednji transportni helikopter koji se koristi u desetinama armija sveta, a koji, u odnosu na Mi-8, ima jači motor i unapređenu avioniku.
Kako je ranije saopšteno iz Ministarstva odbrane, helikopter Mi-17 srušio se u petak uveče u akciji traganja i spasavanja, tokom koje je životno ugrožena beba transportovana iz Raške u Beograd.
Prosečna starost flote transportnih helikoptera koji lete u Vojsci Srbije iznosi gotovo 33 godine, a najmlađi helikopter koji leti je Mi-17 koji je proizveden pre četvrt veka, prenosi agencija Beta.
U pitanju je šest letelica tipa Mi-8 i samo jedan Mi-17, koji je preostao nakon pada helikoptera istog tipa kod Surčina 13. marta, prilikom akcije spašavanja životno ugrožene bebe iz Raške.
Prema podacima objavljenim u stručnoj literaturi, svi helikopteri Mi-8 nabavljeni su za potrebe Jugoslovenske narodne armije 1981.godine i imaju 34 godine.