„Fešn ov Novi Pazar“ je nastao partnerstvom Udruženja za razvoj privatnog preduzetništva Progres, koje okuplja 190 preduzeća u Srbiji i Belmaks centra u Beogradu. Rezultat partnerstva je otvaranje 18 lokala proizvođača džinsa, trenerki, majica, košulja, pidžama, čarapa, veša i druge trikotaže u ovom centru, u kojima će, osim veleprodaje, biti moguća i kupovina na malo.
Za potpredsednika srpske Vlade Rasima Ljajića udruživanje proizvođača predstavlja najbolji način da se opstane u uslovima krize i žestoke konkurencije.
„Srbija ima potencijal u grani tekstilne industrije, ma koliko ona trpela od krize. Opstala je zahvaljujući fleksibilnosti, sposobnim menadžerima i kvalifikovanoj radnoj snazi“, smatra Ljajić.
Ekonomija ne može da se oporavi bez povećanja proizvodnje, a srpska kožarska i industrija obuće beleži stalni rast. Zato je udruživanje pravi recept za male proizvođače, a i država bi trebalo da više podrži srpsku tekstilnu industriju, kaže Ljajić.
Gradonačelnik Novog Pazara, Meho Mahmutović, ponosan je na poduhvat svojih sugrađana. Novopazarski trgovci i proizvođači ne čekaju kupce da dođu kod njih, već oni dolaze do kupaca i otvaraju nova tržišta:
„Novi Pazar ne nosi ime slučajno. To je grad biznisa, grad vrednih ljudi i grad otvorenog srca“, ocenio je Mahmutović.
Mahmutović je rekao da novopazarci žele da pokažu celoj Srbiji da je njihov grad — grad u koji treba doći i koji treba videti. Mahmutović se nada da će privrednici Novog Pazara uskoro udruženi izaći i na evropsko tržište.
Investitor Belmaks centra Haijin Džou Regon rekao je da se ponuda „Fešn of Novi Pazar“ izdvaja po odnosu cene i kvaliteta i da je ulazak ovog privrednog udruženja u Belmaks centar značajan zbog podrške porodičnom i lokalnom biznisu koji doprinosi razvoju regionalne i lokalne ekonomije.