Stanje na rekama je uglavnom stabilno jer nema izlivanja na velikim vodotokovima, kaže pomoćnik načelnika Sektora za vanredne situacije Bojan Tomić.
„Ima izlivanja manjih reka i šumskih tokova. Trenutno je najalarmantnije stanje sa snabdevanjem električnom energijom. Bez struje je deo potrošača u Zlatiborskom, Moravičkom i Kolubarskom okrugu.
Ekipe su na terenu i očekuje se brza normalizacija situacije. Mi smo ipak pripremili agregate ukoliko se otkriju kvarovi koji će duže trajati, tako da će se u svakom slučaju obezbediti snabdevanje električnom energijom. Danas su problem i snežne padavine u brdsko-planinskim predelima, ona sela koja su malo dalje i gde su putevi uglavnom neprohodni. Međutim nemamo zahteve za spašavanje tako da ljudi nisu ugroženi“, rekao je Tomić.
Čučković: Obrenovac je bezbedan
Predsednik opštine Obrenovac Miroslav Čučković u razgovoru za Sputnjik ističe da je situacija u beogradskoj opštini koja je prošle godine bila pogođena katastrofalnoim poplavama, stabilna i da opasnosti od poplava nema.
„Ovu tvrdnju baziramo na činjenici da je okolina Obrenovca stabilna, pre svega mislim na pad vodostaja Tamnave u Koceljevi, Ubače na Ubu, stagnaciju Kolubare u Valjevu i stabilnost na reci Ljig. Značajno je i da je Sava zaustavila rast, tako da se više ne vraća voda u Kolubaru.
Na pitanje šta je u međuvremenu urađeno, u smislu ojačavanja nasipa i preventive, s obzirom da je Obrenovac prošle godine bio pogođen katastrofalnim poplavama, Čučković kaže:
„Jedino što smo mi mogli da uradimo od tog trenutka do danas jeste da se nivoi nasipa koji su bili oštećeni vrate na nivo iz maja 2014. godine. Svaka druga ozbiljnija rekonstrukcija zahteva sagledavanje kompletnog kolubarskog sliva svih 11 opština, gradnja retenzija. Za to je pre svega potreban i vremenski period za izradu projektne dokumentacije, a nakon toga i novac“, objašnjava Čučković.
Zavejana sva sela u Sjenici, 10.000 ljudi u blokadi
Svi putevi ka selima na teritoriji Sjenice su neprohodni, deset hiljada ljudi je u blokadi, izjavio je koordinator u Štabu za vanredne situacije Mihailo Kaličanin.
„Neprohodni su i regionalni putevi prema Bijelom Polju i Tutinu, jer visina snežnog pokrivača u pojedinim zaseocima dostiže i 80 centimetara“, rekao je Kaličanin.
Trenutno je uredno snabdevanje strujom zavejanih sela.
„Jutros je na teren upućeno 13 mašina, ali je bilo potrebno angažovati mnogo više, možda čak i 30 mašina kako bi se svi putevi očistili u roku od tri dana. Mećutim, nemamo više novca kako bismo angažovali mehanizaciju iz privatnog sektora“, rekao je Kaličanin.
On je naglasio da je opština potrošila sva sredstva namenjena čišćenju puteva, a da se Vlada Srbije i dalje oglušuje na apele za pomoć Sjenici.
Prema rečima Kaličanina, Štab za vanredne situacije neće ponovo proglašavati vanrednu situaciju, „jer se pokazalo da država nema sluha da pruži pomoć Sjenici“.
Sneg oštetio barsku i nišku prugu
Velike snežne padavine noćas su oštetile kontaktnu mrežu na tri deonice na barskoj pruzi i na jednoj deonici na niškoj pruzi, saopštile su Železnice Srbije.
Funkcionisanje železničkog saobraćaja na barskoj pruzi izuzetno je otežano, jer su noćas velike snežne padavine na nekoliko mesta oštetile kontaktnu mrežu.
Između 02.00 i 04.00 sati kontaktna mreža oštećena je na tri deonice na barskoj pruzi i to: Lastra — Samari, Zlatibor — Jablanica i Lučica — Brodarevo.
Naime, pod težinom snega i leda kontaktna mreža se kidala, pregorevala ili popuštala, onemogućavajući na taj način redovno funkcionisanje železničkog saobraćaja.
Zbog toga je međunarodni voz, koji je sinoć iz Beograda krenuo za Bar, putovanje iz Požege nastavio ka Crnoj Gori sa kašnjenjem od oko šest sati i to tek nakon što su stvorene mogućnosti da garnituru umesto električne lokomotive prevuče dizel lokomotiva i bezbedno nastavi vožnju.
Voz koji je sinoć iz Bara krenuo za Beograd čekao je u Bijelom Polju, dok se takođe nisu stvorile mogućnosti da putovanje bezbedno nastavi sa dizel lokomotivom.
Oštećenja kontaktne mreže na ove tri deonice barske pruge prouzrokovala su i kašnjenja i otkazivanja jednog broja lokalnih putničkih vozova.
Osim toga, kontaktna mreža je oštećena i na Niškoj pruzi, između stanica Vlaško Polje i Sopot Kosmajski, pa je sada železnički saobraćaj na ovoj magistrali preusmeren preko Male Krsne.