Termin „duxles“, varvarizam koji je poslužio kao naslov ovog filma, ustalio se zahvaljujući romanu Sergeja Minajeva, objavljenom pre nekoliko godina.
Termin asocira na glavnog junaka Ljermontovljeve knjige „Junak našeg doba“ Pečorina, koji izgovara rečenicu: „Tačno, postojao je cilj. Tačno, imao sam visoku misiju, zato što u svojoj duši osećam neiscrpne snage… Ali, nisam pogodio tu misiju, privukle su me isprazne i nezahvalne strasti“.
Glavni junak knjige i prvog dela „Duxless-a“, u kojem je takođe igrao Danilo Kozlovski, uspešan je top-menadžer s Pečorinovim osećanjem „suvišnog čoveka“. „Tipičan ruski junak, zapravo — ni sam ne shvata šta mu treba, ide, kuka“, rekao je o njemu već savremeni klasik Vasilij Aksjonov.
Ljermontovljev junak je otišao na Kavkaz, a Minajev je, umorivši se da gospođicama puni glave raznim pričama, a svoj nos kokainom, revidirao vrednosti moskovskog Vavilona i otputovao na Bali. Upravo tu počinje drugi deo filma „Duxless“.
Postao je „daunšifter“ (ponovo varvarizam). Okolnosti su ga navele da promeni život, a te okolnosti oličavaju se kroz lik top-menadžera korporacije „Rosinovacije“ Romana Belkina, koga tumači Miloš Biković. Kuda vodi put? U Moskvu. „Zapamti, ovde može i treba da se živi“, kaže Belkin.
Jedino što Biković u ovom filmu nema jeste glas. Bez obzira na to što glumac dobro govori ruski, morao je da bude nadsinhronizovan.
Moskva živi životom megapolisa. Na dobrotvornim prijemima nude na prodaju ogledalo ruske duše u vidu popularnog ušatog junaka crtanih filmova, Čeburaške. Informacije o ljudima skupljaju se sa `gugla` i preko kontakata u Federalnoj službi bezbednosti. Fotelju korumpiranim antikorupcionerima pokušavaju da izmaknu drugi borci protiv korupcije, kako bi stigli do budžeta.
U toj shemi učestvuje i Roman Belkin, junak koga igra Miloš Biković. I on je u izvesnoj meri „junak našeg doba“ i „duhles“. On je bez suvišne refleksije, ali ipak sa zagonetnim karakterom. Pokušava da modernizuje zemlju, ali da ni sebe ne zaboravi.
Filmski kritičar Anton Dolin smatra da je Biković odlično izašao na kraj s ovom ulogom:
„Tip je vrlo zanimljiv: prilagodljiv, čovek koji skida kajmak zadovoljstva, savremeni Rastinjak, Balzakov lik, srećne ruke, merkantilni novajlija. On nije imao zadatak da preigra glavnog junaka, on je kao dubler lika koga igra Kozlovski. Meni se to čini zanimljivim“.
Miloša Bikovića su odmah posle premijere filma u Rusiji proglasili kandidatom za titulu novog seks-simbola, uporedivši ga s mladim Mikijem Rurkijem. Srpski glumac odbija ovu titulu.
Filmski kritičar lista „Komsomoljska pravda" Darja Zavgorodnjaja ističe da se sada u ruskoj kinematografiji ponovo traži muška lepota, tako da je uzbuđenje izazvano Bikovićem logično.
„On je neobično lep, ali po njemu se vidi da je intelektualac s dramaturškom dubinom. U 'Duxless 2' to je teško oceniti, zato što je film za široku publiku, ali na primeru vrlo ozbiljnog autorskog filma Nikite Mihalkova 'Sunčanica' mi smo to videli. Nije reč o tome što je Biković lep, on je višeslojan, poseduje unutrašnju lepotu.
„Sada je glavno pitanje da li će se srpskoj publici dopasti 'Duxless 2', ako film stigne do Beograda. Moguće je da treba proživeti u naftnim ruskim dvehiljaditim da bi se on razumeo“ kaže Darja Zavgorodnjaja.