Drajfus: Budućnost filma je u prošlosti

© AP PhotoRičard Drajfus
Ričard Drajfus - Sputnik Srbija
Pratite nas
Oskarovac Ričard Drajfus, počasni gost 43. FEST-a, poručio je danas da filmska industrija mora da se vrati na ono što je američka filmska industrija bila pre blokbastera kako bi filmovi mogli da dodirnu ljude širom sveta.

U naše vreme nismo tako radili, nismo pokušavali da stignemo do svih, već da ispričamo svoju priču i tome bi trebalo da se vratimo, izjavio je Drajfus koji će večeras u velikoj dvorani Sava centra primiti počasnu nagradu Beogradski pobednik.

Drajfus je na konferenciji za novinare ocenio da je divna, ali i strašna stvar to što je film kao virus koji se širi čitavim svetom.

Film je umetnost koja je nadjačala sve druge, rekao je Drajfus i dodao da je u savremenoj kinematografiji u kojoj dominiraju blokbasteri, budućnost filma u njegovoj prošlosti.

Blokbasteri su specifičan distributivni sistem koji teži da svaki gledalac, u svakoj kulturi, reaguje na određeni film i tako zaradi novac na globalnom nivou. To su postigli 'Ajkula' i 'Ratovi zvezda', kazao je američki glumac.

On je ocenio da nikada više nećemo gledati filmove poput Lorensa od Arabije ili Vaterloa jer savremena tehnologija diktira umetnički oblik.

Danas se sve postiže kompjuterskom animacijom. Ideja o odlasku u bioskopski mrak, kao u crkvu, gde su ljudi zajednički nešto proživljavali, držali se za ruke za vreme strašnih scena, postala je stvar prošlosti, što je strašno. Sedimo kod kuće ispred televizora, a oni epski filmovi za pravi bioskopski doživljaj više se neće snimati, rekao je Drajfus koji je sinoć došao u Beograd.

Povodom dolaska na FEST, Drajfus je za agenciju Beta rekao da se zbog svog porekla u Beogradu kao i u ostalim delovima istočne Evrope, oseća kao kod kuće.

Film je zahvatio ceo svet i nadjačao sve druge umetnosti. Danas svako želi da snimi film, a nema toliko ljudi koji bi hteli da budu slikari, vajari. Mislim da ima previše nagrada, previše festivala. A trebalo bi da bude više rada, izjavio je on.

Drajfus je glumačku slavu stekao 70-ih godina sa hitovima Američki grafitiAjkula i Bliski susreti treće vrste, a Oskara je dobio krajem te decenije za glavnu mušku ulogu u filmu Devojka za zbogom.

Povodom noći u kojoj je dobio Oskara, američki glumac je rekao da sa ove vremenske distance smatra da je ta prestižna nagrada došla prerano.

Došla je prerano, ali me je oslobodila pritiska da moram da govorim kako ću jednog dana dobiti Oskara, kazao je Drajfus i dodao da su ljudi brzo zaboravili da je dobio tu nagradu.

Gluma je bila način da ostvarim duboko unutrašnje viđenje sebe. Tako sam morao da glumim savršenog oca pre nego što sam to postao u životu, a i velikog ljubavnika pre nego što sam to postao, a jesam postao, duhovito je primetio vrlo raspoloženi Drajfus i dodao da je za njega gluma uvek bila snažno unutrašnje zadovoljstvo.

Pre svega, imao sam ambiciju da ne budem glumac jednog tipa likova ili stalni glumac jednog reditelja. Želeo sam različite, životne uloge, takve koje će odražavati moju etiku, ideale i ideje, kazao je oskarovac.

Upitan da prokomenariše to što ljudi sve manje idu u bioskope, a filmove gledaju kod kuće preko interneta, Drajfus je rekao da da na žalost ne možete mladima diktirati šta i kako da gledaju.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala