Dok se se đaci mahom raduju zbog skraćenih časova, stručnjaci tvrde da na duge staze njihovo znanje trpi. Potrebno je veliko iskustvo i umešnost nastavnika da gradivo predaju za 30, umesto za predviđenih 45 minuta, kaže za Sputnjik školski psiholog Milica Popović.
„Za jedan dobro izveden čas koji je u skladu sa planom i programom, neophodno je 45 minuta, sve ostalo je zapravo samo prelazna faza koja može u nekom trenutku nešto da ostvaruje, ali na duže staze takav čas ne može biti dobro izveden i ne može da ostvaruje sve svoje ciljeve i zadatke. Takođe, dobro organizovana, kraća verzija časa nije moguća za sve nastavne predmete, niti su tome vični svi nastavnici, kaže Milica Popović i dodaje da skraćena nastava nije jedino što će uticati na učenike.
„Jedno loše stanje u prosveti i možda neka i nemotivisanost nastavnika izazvana tim jako lošim stanjem može da utiče na decu a to je jedna, ovako ja mislim, duža i složenija tema ali ono što bih ja rekla iz svoje prakse to je da često i nastavnici koji rade 30 minuta zato što su u nekom sindikatu ili su prosto pristali da učestvuju u štrajku, nisu ni sami zadovoljni kako izgleda taj čas koji oni održe u trajanju od 30 minuta.“, dodaje ona.