Ruski distributeri pokazali su veliko interesovanje za saradnju sa srpskim poljoprivredno-prehrambenim kompanijama koje su učestvovale na Međunarodnom sajmu „Prodekspo" u Moskvi.
Kako je saopštila Privredna komora Srbije (PKS), ruski kupci su posebno zainteresovani za program smrznutog voća i povrća.
Na nacionalnom štandu PKS, precizira se, obavljen je niz konkretnih razgovora predstavnika srpskih firmi sa ruskim partnerima koji mogu da obezbede lakši plasman proizvoda iz Srbije na rusko tržište.
Na sajmu u Moskvi, koji se održava od 9. do 13. februara, svoj proizvodni program predstavila je 41 srpska kompanija poljoprivredno-prehrambenog sektora.
Prema podacima PKS, izvoz srpskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na tržište Ruske Federacije u prošloj godini povećan je u odnosu na 2013. za 66,7 odsto — na 307 miliona dolara.
Dodaje se da su predstavnici srpskih kompanija zadovoljni interesovanjem ruskih kupaca i distributera, ostvarenim kontaktima sa potencijalnim poslovnim partnerima, kao i ulogom i podrškom PKS, koja je organizovala njihov nastup na ovoj sajamskoj manifestaciji.
Jedan od vodećih srpskih proizvođača konditorskih proizvoda, „Pionir" iz Subotice, zadovoljan je pregovorima sa velikim ruskim trgovinskim lancima, među kojime je i „Špar".
„Iznenadilo nas je što su se na sajmu pojavili distributeri iz Belorusije, Mongolije i Azerbejdžana, zainteresovani za naš program i očekujemo da ćemo imati nekoliko novih zanimljivih ugovora koji će doprineti povećanju prodaje", kaže Helena Knežević, referent
izvoza „Pionira".
Nastup firmi iz Srbije organizovala je PKS u saradnji sa Ministarstvom privrede i Agencijom za strana ulaganja i promociju izvoza (SIEPA).
Pored velikog nacionalnog štanda Srbije, na sajmu su zapažene i nacionalne izložbe Italije, Čilea, Španije, Argentine, Brazila, Jermenije, Australije, Portugala i Južne Afrike.