MULTIMEDIJA

„Mostovi svetlosti“ podsetnik tragedije i genocida koji su zauvek obeležili naš narod

Izložba „Mostovi svetlosti – Izbor iz Zbirke umetničkih dela Muzeja žrtava genocida“ u galeriji Vojnog muzeja, nije samo postavka, prvi put prezentovanih javnosti umetničkih dela iz zbirke Muzeja žrtava genocida, već spomenik ljudskih sudbina i podsetnik velikih tragedija i stradanja srpskog naroda.
Sputnik
1 / 18

Izložbu autora Nikole Radosavljevića, kustosa u Muzeju žrtava genocida, čini izbor od oko stotinu umetničkih dela koja se, prvi put od osnivanja Muzeja 1992. godine, predstavljaju javnosti.

2 / 18

Izloženi radovi predstavljaju spomenike jednog vremena i podsetnike na velike tragedije i genocid koji su zauvek obeležili naš narod.

3 / 18

Materijal Zbirke prikupljan je još od osnivanja Muzeja, koji je faktički počeo da radi tek 1995.godine. Građa je tokom čitavog tog razdoblja pa sve do danas nabavljana putem poklona, akvizacija i otkupa.

4 / 18

Izložba uvodi posetioca u svet umetnosti i istorije gde svaka crta lica govori više od stotine stranica pisanog dela.

5 / 18

Crtež Ismeta Mujezinovića, koji prikazuje otmicu deteta iz majčinog naručja, nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

6 / 18

Izraz patnje i bola, bez obzira da li se radi o ženama, deci ili vojnicima, prikazan na izloženim crtežima, rečima se teško može dočarati.

7 / 18

Maketa za Spomenik stradalim đacima i profesorima u Kragujevcu Miodraga Živkovića.

8 / 18

Prvi list iz mape crteža Đorđa Andrejevića–Kuna nosi ime „Partizani“ prikazuje grupu od tri borca, bratski srodnih likova, koji s puškom na leđima idu ka pobedi.

9 / 18
Na dvadeset listova Kun je opcrtao život i borbu partizana. Vidimo borce na položaju i pri odmoru, u napadu i na napornom maršu, pri savlađivanju reka i drugih prepreka, pri nošenju ranjenika,na gradnji improvizovanih mostova...
10 / 18

Detalj grafike na kojoj su prikazani užasi koncentracionih logora

11 / 18
Model spomenika na Tjentištu Miodraga Živkovića koji jedino poseduje Muzej žrtava genocida
12 / 18
Autoportret Vida Jocić
13 / 18

Detalj slike Peđe Đakovića "Logor Staro sajmište". Pogled na izmučena tela i očaj koji se ogleda na licima zatvorenika Logora posetiocima izložbe "govori" o strahotama Sajmišta i drugih logora u kojima je jedino smrt bila izvesna.

14 / 18

Vajar Nandor Glid kroz svoje skulpture univerzalnim jezikom iskazuje najjednostavniju istinu - čoveku najviše zla može da načini drugi čovek.

15 / 18
Nandor Glid je tokom Drugog svetskog rata izgubio gotovo sve članove svoje porodice u nemačkim logorima. Spasio se pridruživši se Narodnooslobodilačkom pokretu. ( Nandor Glid, Mala kolica)
16 / 18
Postavka je formirana kroz četiri zasebne celine na relaciji crtež – slikarstvo – grafika – skulptura i predstavlja raznorodnost formata, tehnika i tehnoloških dostignuća u savremenoj vizuelnoj umetnosti
17 / 18
Realizovanje izložbe su omogućili Ministarstvo kulture, Ministarstvo odbrane i Fondacija Muzeja žrtava genocida, a prati je ilustrovana dvojezična srpsko-engleska monografska publikacija s kustoskim tekstom i pratećom vizuelnom dokumentacijom
18 / 18

Izložba "Mostovi svetlosti – Izbor iz Zbirke umetničkih dela Muzeja žrtava genocida" će biti otvorena do 17. januara 2024. godine

Komentar