Kompanije sada pokušavaju da pređu na takozvani intermodalni transport da bi održale globalne lance snabdevanja, što uključuje kombinovani morski i vazdušni put, naveo je Rojters.
Glavni operativni direktor za vazdušni transport vodećeg nemačkog špeditera „Helman Vorldvajd Logistiks“ Jan Klajn Lasthues kaže da to znači da roba prvo treba da se transportuje morem do luke u Dubaiju, odakle se prevozi vazdušnim putem.
„Ovaj alternativni put omogućava kupcima da izbegnu opasnu zonu u Crvenom moru i dugo putovanje oko juga Afrike“, rekao je Klajn Lasthues.
Naveo je da su mnogi trgovci, posebno u modnoj industriji, već promenili način uvoza, napuštajući pomorski transport kao dominantan vid, preneo je Tanjug.
Huti iz Jemena, koje podržava Iran, pojačali su napade na brodove u Crvenom moru, koje su započeli 19. novembra kako bi iskazali podršku Hamasu dok se nastavlja izraelska vojna ofanziva u Gazi. Napadi su poremetili ključnu trgovinsku rutu koja povezuje Evropu i Severnu Ameriku sa Azijom preko Sueckog kanala i drastično uvećali troškove transporta, jer kompanije nastoje da svoju robu prebacuju alternativnim i često dužim rutama.
Pogledajte i: