„Leto je bilo i pre mesec dana, dakle transport na vodi je bio olakšan i tada. Postoje drugi razlozi - možda je nagli porast distribucije droge zbog toga što moraju da se nadomeste milijarde koje se ulažu u naoružanje Ukrajine, takođe, moguće je da je u pitanju smena generacija kod trgovaca droge, pa ti novi žele da se što više obogate i zauzmu bolju poziciju. A konačno - možda su stvarni razlozi van našeg domašaja znanja“, ocenio je Radovanović za Tanjug.
Na pitanje odakle srpski državljani u tim svetskim kartelima i transportu, Radovanović kaže da zapravo ima puno državljana iz zemalja „bivše Jugoslavije“ i da su Srbi, Crnogorci kao i Hrvati ljudi koji su „sposobni kada je u pitanju transport“.
„Mislim da to pre svega dugujemo sposobnosti ljudi iz Srbije, Crne Gore i Hrvatske koji se najviše u bave transportom droge. To je jedan od najtežih poslova u tom lancu trgovine. Lako je kupiti drogu u Južnoj Americi, lako je spakovati, ali treba je preneti u Evropu kada na svakom ćošku vreba kontrola međunarodne i američke policije i slično“, rekao je Radovanović.
Najveća zaplena kokaina ove nedelje bila je u akciji španske policije koja navodi da ta droga pripada „Balkanskom kartelu“, ipak Radovanović smatra da to nije tačno jer tako snažan Balkanski kartel ne postoji.
„Nema tako snažnog Balkanskog kartela koji bi mogao da proguta odjednom 12, 13 ili 15 tona droge. Njihovi kapaciteti su od dve do šest tona, što je takođe ogromna količina i ogroman novac. Mislim da se tu plasira velika količina droge u Evropu ili preko Evrope da bi se kompenzovao novac koji se ulaže u rat, novac sa ratišta će se vratiti, ali neće tako brzo doći kao novac od droge“, rekao je Radovanović.
Velike zaplene koje su se nedavno desile verovatno neće uticati na globalno tržište narkotika, ocenio je Radovanović i dodao da možda mogu uticati na cenu kod onih ljudi koji kokain neposredno prodaju korisnicima, ali da ni to nije potpuno izvesno.