Tokom laboratorijskih testiranja na pravoj konstrukciji aviona simuliraće se puni spektar opterećenja koje letelica trpi tokom eksploatacije. Trenutno se u Centralnom aerohidrodinamičkom institutu „Žukovski“ testiraju dva objekta sa delovima proizvedenim u Rusiji, a jedan od njih je „Superdžet nju“.
„Početkom maja planiramo da započnemo testiranje. Na tom avionu je implementiran niz novih ruskih tehnologija. Šasija je ruske proizvodnje, spojnice, stakla, kompoziti i drugi delovi koje planiramo da testiramo“, rekao je Dubinski.
Po rečima Dubinskog, početni resurs (maksimalni odobreni vek upotrebe) novog „Superdžeta“ procenjuje se na 10.000 letova.
Pored toga, u Centralnom aerohidrodinamičkom institutu „Žukovski“ trenutno se testira odeljak trupa sa krilom od ruskog kompozita aviona MS-21.
„Superdžet nju“ je novi, perspektivni uskotrupni avion koji će leteti na kratkim linijama. To je nova verzija aviona „Superdžet 100“ u kome su uvozni delovi zamenjeni komponentama ruske proizvodnje. U oktobru 2022. godine vicepremijer Rusije Denis Manturov saopštio je da je prvi let aviona „Superdžet nju“ planiran za proleće 2023. godine, a sertifikovanje za decembar ove godine. Kako je istakao, planirano je da se u budućnosti proizvodi 20 takvih aviona godišnje.