EKONOMIJA

U Bugarskoj na Dunavu zarobljeno više od milion tona uglja za Srbiju

Zbog tronedeljne obustave plovidbe na Dunavu u Bugarskoj, na sektoru Belane, zarobljeno je više od milion tona uglja iz bugarskih rudnika koji treba da stigne u Srbiju, izjavio je pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Veljko Kovačević.
Sputnik
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

Kovačević je za Tanjug rekao da su u toku pregovori sa nadležnima u Bugarskoj da se u Belane spusti naša mehanizacija kako bi se omogućio prolaz brodovima ka Srbiji.
„Nizvodno od Srbije na sektoru Belane pre tri nedelje došlo je do potpune obustave plovidbe, rumunska mehanizacija je izašla na teren da bi uradila preventivne radove kako bi se određeni nivo plovnosti stvorili u Belanama. Trenutno pregovaramo sa Bugarima da i mi spustimo pomoć i deo mehanizacije, jer se u tom delu pojavljuju još dva kritična sektora gde može da dođe do potpune obustave plovidbe“, objasnio je pomoćnik ministra.
Kada je reč o našoj zemlji, Kovačević je napomenuo da su na snazi mere ograničenja, ali da za sada nema obustave plovidbe na vodotokovima kroz Srbiju.
Ocenio je da obustava vodnog saobraćaja u Bugarskoj mnogo utiče na našu ekonomiju, jer ne samo da je ometen transport energenata, već je i ka luci Konstanca obustavljen izvoz i uvoz naših žitarica i đubriva, kao i sirovina koje koriste železare.
Dodao je da je dobra stvar što velike količine uglja iz Rumunije dolaze u našu zemlju Dunavom iz luka Orsava i Tunu Severin.
Kovačević je ukazao da, kada se naša mehanizacija spusti u sektor Belane u Bugarskoj, Srbija više neće zavisiti od prirodnih nepogoda, niti od bugarske administracije.

Tri kritične deonice

Kada je u pitanju plovnost reka kroz Srbiju, Kovačević je istakao da su kritične tri deonice — kod Čortanovaca gde je došlo do suženja širine plovnog puta sa 180 na 120 metara, Futoga gde se pojavio sprud koji je ušao u kinetu plovnog puta i Baričke ade na Savi.
Prema njegovim rečima, na sva tri mesta je postavljena mehanizacija kako bi se preventivno obezbedio plovni put, ukoliko dođe do dodatnog pada vodostaja.
Na pitanje kakve su prognoze i kada će se vodostaj stabilizovati, Kovačević je rekao da je situacija neizvesna iako je palo dosta kiše u poslednjih par dana, koji je povoljno uticao na srednji tok Dunava kod Mađarske.
„Potrebne su nam padavine malo duži vremenski period, kako bi došlo do dugoročne stabilizacije, jer je Dunav ogromna reka. Potrebna je stabilizacija hidrološkog stanja od Nemačke do Bugarske da bi se podigao nivo vode“, kazao je Kovačević.
EKONOMIJA
Suša će tek ostaviti posledice: Brodovi „na suvom“, struje sve manje, biljke pod toplotnim stresom
EKONOMIJA
Vodostaji blizu istorijskog minimuma: Kritično kod Čortanovaca i Futoga
Komentar