DRUŠTVO

Šta se događa sa automobilima koji nisu prodati?

Ako ste se ikada vozili pored auto-salona i videli redove novih automobila, verovatno ste se zapitali šta se dešava s onima koji nisu prodati. Kuda svi idu kada dođe vreme da se napravi mesta za najnovije modele? Predstavništva ih ne poklanjaju. Stvari su malo komplikovanije od toga.
Sputnik
Auto-kuće su franšize. To znači da kupuju nove automobile od proizvođača i prodaju ih po višoj ceni da bi ostvarili profit.
Zato, nakon što zastupnici kupe te automobile, oni im pripadaju. Ne mogu tek tako da ih neprodate pošalju natrag proizvođaču na kraju godine, piše portal Jutarnjeg lista.
Da bi zaradili, moraju da privuku kupce da ih kupe. Ovo su trikovi koje prodavci automobila koriste.

Premeste ih na drugo tržište

Postoji nekoliko opcija za zastupnike kada se njihovi automobili ne prodaju. Oni mogu da pošalju neprodate automobile na drugo tržište gde bi određeni model mogao da bude tražen.

Prodaju ih na aukcijama

Automobili se mogu prodati i na javnim aukcijama. Prilikom toga deo cene ide aukcijskoj kući, što znači da zastupnik gubi mnogo novca. Druga mogućnost je korišćenje tih automobila kao zamenskih kad ljudi dovoze svoje na servis.

Snižavanje cene

Konačna opcija je snižavanje cena. Na kraju modelske godine, proizvođači automobila i zastupnici žele da se reše "inventara" da se stariji automobili ne bi "takmičili" s novijim modelima.
EKONOMIJA
Stanje haosa: Kupci čekaju nove automobile mesecima — u Srbiji skaču cene polovnjaka
Komentar