EKONOMIJA

Koji automobili se najviše i najmanje kvare: Nemci objavili statistiku

Nemačka organizacija TÜV objavila je statistiku kvaliteta i pouzdanosti automobila. Ovi brojevi zasnovani su na milionima obavljenih tehničkih pregleda i daju odgovor koji automobili se najmanje kvare.
Sputnik
U periodu od jula 2020. do juna 2021. godine TÜV je uradio tehnički pregled 9,6 miliona automobila. Među njima su bila 222 modela, podeljena u pet starosnih grupa, pri čemu je čak 18 odsto automobila pokazalo značajne nedostatke zbog kojih nije prošlo pregled. To je smanjenje od dva odsto u odnosu na godinu ranije.
Udeo automobila koji su na tehničkom pregledu pokazali manje kvarove pao je za 0,5 procentnih poeana na 9,1 odsto. Joakim Bihler, generalni direktor TÜV, kaže da to s jedne strane govori o dužem veku trajanja vozila, a s druge strane, vidljiva je povezanost s pandemijom virusa korona, pošto su vlasnici tokom izolacije imali više vremena za održavanje svojih automobila. Pritom, više mlađih polovnih automobila ostalo je na nemačkom tržištu umesto da se prodaju u inostranstvu.
Što se tiče starosnih grupa, rezultat je očekivan – stariji automobili pokazuju veću stopu kvarova. Glavni pregled nije prošlo 12,4 odsto vozila starijih od šest godina, 17,5 odsto vozila starih između osam do devet godina i 22,8 odsto vozila starih između deset do jedanaest godina, navodi se u statistici nemačke organizacije.
Prosečna starost automobila u Nemačkoj, prema Federalnoj upravi za motorni saobraćaj, trenutno iznosi 9,8 godina. U 2011. prosek je iznosio 8,3 godine, a 42 posto registrovanih automobila trenutno je starije od 10 godina.
Što se tiče modela, pobednik je „mercedes GLC“ sa stopom kvarova od 1,5 odsto. Odmah iza njega nalaze se „mercedes B klase“ (1,9%) i „folksvagen ti rok“ (2%). „Audi ku dva“ (2,1%) pobeđuje u starosnoj grupi od četiri do pet godina starosti, dok je „porše 911“ (3,3%) najbolji u grupi od šest do sedam godina.
„Audi TT“ se najmanje kvari kod vozila starih između osam do devet godina.
Prema klasama automobila, pobednik među najmanjim vozilima je „opel karl“ s 3,4 odsto kvarova, dok je u klasi malih automobila najpouzdaniji „audi A1“ (2,9%). Među kompaktima najmanje se kvari „mercedes A klase“ (2,5%), u srednjoj klasi „mercedes C klase“ (2,5%), i kod monovolumena „mercedes B klase“.
Najlošije rezultate u mikro klasi pokazuje „hjundai I10“ (6,5%), dok je u klasi malih automobila to „seat ibica“ (5,4%). U kompaktnoj klasi najgora je „dačija logan“ (10,4%). U srednjoj klasi to je „ford mondeo“ sa 6,8 odsto, a kod SUV-ova „dačija daster (11,4%). Najlošijim monovolumenom pokazao se „ford galaksi“ (7,5%), preneo je Jutarnji list.
EKONOMIJA
Sputnjik istražuje: Preti li Srbiji saobraćajni kolaps — godišnje na drumovima još 50.000 novih vozila
EKONOMIJA
Šta sve dizel-motor može da koristi kao gorivo
EKONOMIJA
Manji trošak, nove brige: Šta sve donose poreske olakšice za starije automobile s velikom kubikažom
Komentar