Uralska fabrika civilne avijacije planira da izgradi turboelisni avion „TVRS“. Plan je da se avion testira 2024. godine, s tim da će još dve-tri godine biti potrebne da se on sertifikuje. Serijska proizvodnja bi trebalo da počne 2027. godine, saopštio je direktor Uralske fabrike za civilnu avijaciju Evgenij Sergejev.
„Ovaj avion je veoma potreban Rusiji, jer je An-24 već napunio 40 godina, a još uvek nema zamenu. Bili su pokušaji da se započne zajednička proizvodnja sličnih aviona sa inostranim partnerima, ali to nije uspelo. U svakom slučaju bi strani avioni morali da se modernizuju zbog oštrih klimatskih uslova na severu Rusije i na Dalekom istoku. Putnički avion An-24 i transportni An-26 mogu da slete i na teško pristupačnim aerodromima, pri niskim temperaturama, na led, sneg i blato. Nama je u regionalnoj avijaciji potreban takav ‘Uazik’, koji može svuda da ‘prođe’, a ne predsednički automobil koji je rađen po zapadnom obrascu“, smatra predsednik agencije „Avia.ru“ Roman Gusarov.
„OAK je svojevremeno odlučio da mu nisu interesantni mali avioni, jer imaju malu maržu. OAK je velika industrija koju čine desetine fabrika, čija je infrastruktura predviđena za rešavanje zadataka kao što su razvoj velikih i skupih letelica. OAK je orijentisan na ‘Boing’ i ‘Erbas’, koji takođe ne prave male avione, koji imaju manje od 100 sedišta, jer nisu dovoljno rentabilni“, rekao je Gusarov. U slučaju da se uspešno realizuje projekat aviona „TVRS“ Uralske fabrike, postoji mogućnost da će OAK kupiti tu fabriku.
„Ipak, on nije potpuna zamena za An-24. Postoje neke važne razlike koje ograničavaju upotrebu Il-114. On je veći, teži, ima niska krila i motor je nisko postavljen. Međutim, postoji potreba za ne preterano velikim avionom sa visokim krilima kako bi se motor nalazio dalje od tla. To bi mu omogućilo da lakše sleće i na blatnjave terene“, zaključio je ekspert.