Automobili ne zagađuju samo izduvnim gasovima, jedan njihov deo je 1.000 puta gori

Zagađenje izduvnim gasovima automobila jedna je od glavnih tema, pogotovo kad koncentracija otrovnih materija u vazduhu poraste. Automobilske kompanije prelaze na električne modele da bi smanjile emisiju, ukidaju dizele, ali, nova istraživanja pokazuju da kod automobila ima mnogo drugih zagađivača, a neki su i do 1.000 puta gori od izduvnih gasova.
Sputnik

Automobilske gume jedan su od najvećih zagađivača i njihov negativan uticaj na prirodu mogao bi da bude i do 1.000 puta gori od zagađenja izduvnim gasovima, pokazuje istraživanje kompanije „Emišn analitiks“, vodeće nezavisne institucije za naučno ispitivanje zagađenja u saobraćaju.

Istraživanjem je utvrđeno da štetne čestice koje potiču od automobilskih guma postaju sve veća ekološka opasnost. Ona dodatno raste budući da u automobilskoj industriji i na tržištu raste trend prodaje i proizvodnje SUV vozila. Takođe, tome doprinose i nova električna vozila, koja su teža od onih sa klasičnim motorima na benzin ili dizel.

Šta vlasnici automobila sa „evro 3“ motorom u Srbiji moraju da znaju

Poseban problem je što u ovoj oblasti, za razliku od emisije izduvnih gasova, ne postoje nikakvi kriterijumi niti propisi u vezi sa zagađenjem.

Prema poslednjim standardima emisije izduvnih gasova, ona je limitirana na 4,5 miligrama štetnih čestica po kilometru. Zagađujuće čestice koje potiču od guma mogu da dostignu i 1.000 puta više, pokazuje ovo istraživanje.

Zagađenje koje potiče od guma pogoršavaju loši putevi, nedovoljno naduvane gume ili gume lošeg kvaliteta, objašnjavaju istraživači.

Automobili ne zagađuju samo izduvnim gasovima, jedan njihov deo je 1.000 puta gori

„Možda je vreme da, pored standarda u zagađenju izduvnim gasovima, uvedemo i standard kada je zagađenje poreklom od guma ili kočnica u pitanju. Prvi naši testovi pokazuju šokantan nivo zagađenja od guma. Još strašnije je što je ta oblast potpuno neregulisana, a zagađenje koje uzrokuju automobili, a da nisu u pitanju izduvni gasovi, dodatno povećava pomama za SUV vozilima, ali i nova električna vozila“, kaže istraživač Ričard Lofthaus.

Istraživači upozoravaju da se kratkoročne mere kojim se može smanjiti zagađenje poteklo od guma dovoljna napumpanost pneumatika, smanjenje težine vozila i korišćenje kvalitetnijih guma.

Komentar