Svemirski brod? Ne, ovo je „voz budućnosti“ koji juri s kraja na kraj Moskve

Ruska kompanija „Transmašholding“ je na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu predstavila „Ivolgu“ — „voz budućnosti“, koji će već krajem ove ili najkasnije početkom iduće godine početi da prevozi putnike poprečno, s kraja na kraj Moskve.
Sputnik
Lakši, udobniji, ubojitiji: Novi „kalašnjikovi“ predstavljeni u Peterburgu

MCD je projekat za rekonstrukciju postojećih brzih železničkih pruga u Moskvi i Moskovskoj oblasti i organizovanje poprečnih pravaca za prigradske električne vozove na tim prugama. U medijima se projekat naziva i „podzemni metro”, iako on faktički nije deo moskovske podzemne železnice.

Novi inovativni električni voz je specijalno razvijen za projekat MCD, izjavila je za Sputnjik Zinaida Telecina, predstavnica kompanije „Transmašholding“.

„To je ekološki voz, s obzirom da se mi zalažemo za prirodu i za životnu sredinu. Glavni cilj projekta MCD je da se grad rastereti, poboljša život putnika, skrati vreme koje putnik provodi u putu. Osim toga, mi smo se potrudili da u ovom vozu predvidimo želje putnika“, rekla je Telecina.

Svemirski brod? Ne, ovo je „voz budućnosti“ koji juri s kraja na kraj Moskve

Vozovi „Ivolga“ će moći da prikupljaju i prenose informacije o broju putnika uz pomoć senzora. To je napravljeno na zahtev putnika.

Direktor „Gasproma“: Nema zime za Srbe

Enterijer i eksterijer „Ivolge“ je pažljivo dizajniran i vodilo se računa o svakom detalju.

„Kao prvo, u vozu su veoma udobna sedišta. Drugo, ima mesta za bicikle i za kolica, a ima i USB punjače za uređaje, s obzirom da je već sada nemoguće zamisliti život bez tableta, telefona i drugih savremenih uređaja. U vozu radi vaj-faj i postoji dovoljan broj informativnih tabli. Veoma je važno reći da, pored činjenice da će voz razvijati brzinu od 120 kilometara na sat, on će se i prilično brzo ubrzavati“, rekla je Telecina.

Svemirski brod? Ne, ovo je „voz budućnosti“ koji juri s kraja na kraj Moskve

Pored toga, dodala je ona, proširena su vrata na vagonima za 15 centimetara, što omogućava putnicima da se brže ukrcaju i iskrcaju što smanjuje vreme putovanja.

„Nadamo se da će putnici, kao i kupci, biti veoma zadovoljni kvalitetom našeg voza. Nakon što uskoro prve dve linije MCD-1 i MCD-2 budu puštene u rad i mi ćemo moći da isprobamo nove vozove“, zaključila je Telecina.

Komentar