Albanija i Srbija prave jedinstveno tržište?

Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež razgovarao je danas u Tirani sa premijerom Albanije Edijem Ramom o stvaranju jedinstvenog tržišta Srbije i Albanije, kao prvom koraku ka stvaranju zajedničkog regionalnog tržišta.
Sputnik

 

Buđenje iz iluzija: Balkanski demon uništava bajku o dobrim susedima

Sastanak Čadeža i Rame je nastavak dijaloga predstavnika Srbije sa čelnim ljudima vlada regiona na Zapadnom Balkanu, a u cilju stvaranja jedinstvenog ekonomskog područja zemalja regiona. 

„Sa premijerom Edijem Ramom i ministrom finansija Albanije razgovarali smo na različite teme regionalnog ekonomskog razvoja i povezivanja naših ekonomija u regionu. Ono što mislim da je najvažnije danas, to je da stvorimo jedinstveno ekonomsko područje na Balkanu. Hajde da taj proces ubrzamo, hajde da krenemo sa zajedničkim jedinstvenim tržištem između Srbije i Albanije“, kaže Čadež za Tanjug.

Stvaranje zajedničkog tržišta, ocenjuje Čadež, srpski i albanski privrednici vide kao veliku mogućnost za razvoj svog posla.

Podseća da je 2017. godine najveći rast u obimu robne razmene naše zemlje sa svetom Srbija imala upravo sa Albanijom. 

Kaže da je odluka o stvaranju jedinstvenog tržišta između dve države na vladama tih zemalja i da ima još puno posla da bi se ova ideja realizovala. 

„Velika Albanija“ kao brana ruskom uticaju u Evropi

Stvaranje zajedničkog tržišta su koraci koji mogu da ubrzaju dalji proces regionalnog povezivanja, smatra Čadež. 

„Stvaranje jedinstvenog tržišta je ozbiljan posao. Ukoliko to politika želi, to znači rad svih onih institucija i agencija na tome da se stvori jedan ekonomski prostor u kom će vladati jedinstvene procedure i pravila kada je u pitanju ekonomija“.

Na ovom poslu, podršku regionu daje i Evrokomora, koja želi da Srbija i Albanija što pre postanu članice EU.

Predsednik Evrokomore Kristof Lajtl kaže za Tanjug da je 2025. koja se spominje kao datum kada bi Srbija mogla da pristupi EU „magičan datum“, ali da je moguće „magiju i snove pretvoriti u realnost“. 

„Ekonomija može mnogo da doprinese tome definišući konkretne korake i omogućavajući kompanijama da se takmiče na jednom tržištu. To nije lako, to je izazov“, napominje Lajtl.

Komentar