https://lat.sputnikportal.rs/20250925/automobilski-dzin-obustavlja-proizvodnju-u-vise-fabrika-u-evropi-1190653489.html
Automobilski džin obustavlja proizvodnju u više fabrika u Evropi
Automobilski džin obustavlja proizvodnju u više fabrika u Evropi
Sputnik Srbija
Proizvođač automobila "Stelantis" najavio je privremeno obustavljanje proizvodnje u nekoliko svojih fabrika u Evropi kako bi se prilagodio slabijoj potražnji na... 25.09.2025, Sputnik Srbija
2025-09-25T21:43+0200
2025-09-25T21:43+0200
2025-09-25T21:43+0200
ekonomija
svet – ekonomija
automobili
privreda i poljoprivreda
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/03/16/1152854343_0:222:3073:1951_1920x0_80_0_0_17e60c7f1ff83f069915a85f3766e512.jpg
Kompanija je najpre saopštila da će obustaviti proizvodnju u svojoj fabrici u francuskom gradu Poasi na tri nedelje u oktobru zbog nepovoljnih uslova na evropskom tržištu, a 2.000 zaposlenih će raditi po skraćenom radnom vremenu.Pored toga, "Stelantis" ograničava proizvodnju i na lokacijama u Nemačkoj, Italiji, Poljskoj i Španiji, prenose francuski mediji.U Italiji, fabrika u Pomiljanu kod Napulja privremeno zaustavlja proizvodnju modela "fijata panda" od 29. septembra do 6. oktobra i modela "alfa romeo tonale" do 10. oktobra, kako bi se proizvodnja uskladila sa smanjenom potražnjom.Firma uvodi slične mere i u svojim pogonima u gradu Tihi u Poljskoj, Ajzenahu u Nemačkoj, kao i u Saragosi i Madridu u Španiji. Zastoj u proizvodnji će, u zavisnosti od lokacije, trajati od nekoliko dana do dve nedelje."Stelantis" objašnjava ove odluke kao prilagođavanje tržištu i optimizaciju zaliha pred kraj godine. Sindikati, međutim, upozoravaju da navedene mere odražavaju dublju krizu evropske automobilske industrije i ne isključuju mogućnost trajnih zatvaranja fabrika.U fabrici u francuskom Poasiju, posebno je zabrinjavajuća situacija modela "opel moka", pošto će se njegova proizvodnja sasvim zaustaviti 2028. godine."Folksvagen" je nedavno smanjio prognoze za 2025. i planira otpuštanje 35.000 radnika u Nemačkoj, što pokazuje da je ceo sektor automobilske proizvodnje u Evropi pod pritiskom konkurencije i slabog tržišta, preneo je Tanjug.Iza "Stelantisa" krije se 14 poznatih brendova"Stelantis" (Stellantis N.V.) je međunarodni automobilski koncern osnovan 2021. godine spajanjem italijansko-američkog konglomerata "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) i francuske PSA grupe. Sedište kompanije nalazi se u Amsterdamu.Od 2023. godine, "Stelantis" je bio četvrti najveći proizvođač automobila na svetu po obimu prodaje, iza "Toyota", "Volkswagen Group" i "Hyundai Motor Group", dok je 2025. godine zauzimao peto mesto, iza pomenutih i "Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance". Kompanija zapošljava oko 300.000 ljudi, ima proizvodne pogone u 30 zemalja i prisustvo na preko 130 tržišta širom sveta.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/03/16/1152854343_0:0:2731:2048_1920x0_80_0_0_5b5f45f1dd3ff3f9cea05e6a0eedc5f0.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
svet – ekonomija, automobili, privreda i poljoprivreda
svet – ekonomija, automobili, privreda i poljoprivreda
Automobilski džin obustavlja proizvodnju u više fabrika u Evropi
Proizvođač automobila "Stelantis" najavio je privremeno obustavljanje proizvodnje u nekoliko svojih fabrika u Evropi kako bi se prilagodio slabijoj potražnji na tržištu.
Kompanija je najpre saopštila da će obustaviti proizvodnju u svojoj fabrici u francuskom gradu Poasi na tri nedelje u oktobru zbog nepovoljnih uslova na evropskom tržištu, a 2.000 zaposlenih će raditi po skraćenom radnom vremenu.
Pored toga, "Stelantis" ograničava proizvodnju i na lokacijama u Nemačkoj, Italiji, Poljskoj i Španiji, prenose francuski mediji.
U Italiji, fabrika u Pomiljanu kod Napulja privremeno zaustavlja proizvodnju modela "fijata panda" od 29. septembra do 6. oktobra i modela "alfa romeo tonale" do 10. oktobra, kako bi se proizvodnja uskladila sa smanjenom potražnjom.
Firma uvodi slične mere i u svojim pogonima u gradu Tihi u Poljskoj, Ajzenahu u Nemačkoj, kao i u Saragosi i Madridu u Španiji. Zastoj u proizvodnji će, u zavisnosti od lokacije, trajati od nekoliko dana do dve nedelje.
"Stelantis" objašnjava ove odluke kao prilagođavanje tržištu i optimizaciju zaliha pred kraj godine. Sindikati, međutim, upozoravaju da navedene mere odražavaju dublju krizu evropske automobilske industrije i ne isključuju mogućnost trajnih zatvaranja fabrika.
U fabrici u francuskom Poasiju, posebno je zabrinjavajuća situacija modela "opel moka", pošto će se njegova proizvodnja sasvim zaustaviti 2028. godine.
"Folksvagen" je nedavno smanjio prognoze za 2025. i planira otpuštanje 35.000 radnika u Nemačkoj, što pokazuje da je ceo sektor automobilske proizvodnje u Evropi pod pritiskom konkurencije i slabog tržišta, preneo je Tanjug.
Iza "Stelantisa" krije se 14 poznatih brendova
"Stelantis" (Stellantis N.V.) je međunarodni automobilski koncern osnovan 2021. godine spajanjem italijansko-američkog konglomerata "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) i francuske PSA grupe. Sedište kompanije nalazi se u Amsterdamu.
"Stelantis" proizvodi i prodaje vozila pod 14 brendova, uključujući "Abarth", "Alfa Romeo", "Chrysler", "Citroën", "Dodge", "DS Automobiles", "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Maserati", "Opel", "Peugeot", "Ram" i "Vauxhall".
Od 2023. godine, "Stelantis" je bio četvrti najveći proizvođač automobila na svetu po obimu prodaje, iza "Toyota", "Volkswagen Group" i "Hyundai Motor Group", dok je 2025. godine zauzimao peto mesto, iza pomenutih i "Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance". Kompanija zapošljava oko 300.000 ljudi, ima proizvodne pogone u 30 zemalja i prisustvo na preko 130 tržišta širom sveta.