https://lat.sputnikportal.rs/20240508/revolucija-iz-kine-stvorili-su-bateriju-koja-ce-promeniti-pravila-za-industriju-elektricnih-vozila-1171933712.html
Revolucija iz Kine: Stvorili su bateriju koja će promeniti pravila za industriju električnih vozila
Revolucija iz Kine: Stvorili su bateriju koja će promeniti pravila za industriju električnih vozila
Sputnik Srbija
Nazvana je „Šenšing Plus“ i prva je baterija te vrste koja potencijalno menjač pravila za industriju električnih vozila. 08.05.2024, Sputnik Srbija
2024-05-08T17:51+0200
2024-05-08T17:51+0200
2024-05-08T17:51+0200
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
kina
automobili
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/08/1171941777_1:0:3642:2048_1920x0_80_0_0_e5eca5afd284b9bf735785edf2b3a35d.jpg
Glavna bolna tačka električnih automobila je njihov domet i brzina punjenja baterije, ali kineska kompanija „Contemporary Amperex Technology Co(CATL)“ tvrdi da postoji rešenje.CATL je velika kompanija za proizvodnju baterija, a u četvrtak su predstavili novu litijum-gvozdeno-fosfatnu (LFP) bateriju. Ova nova baterija nudi domet vožnje od više od 1.000 kilometara s jednim punjenjem.Pored velikog dometa, tehnologija nudi i 4C super-brzo punjenje koje omogućava 600 kilometaraza samo 10 minuta, tačnije, kilometar u sekundi, piše „Poslovni dnevnik“.Najveći proizvođač baterija iskoristio je veliki Sajam automobila u Pekingu da pokaže svoju najnoviju tehnologiju. LFP baterije su najčešće u automobilskoj industriji zbog pristupačne cene, dugog životnog ciklusa i veće održivosti uz etičnije rudarenje.Četiri vozila već koriste aktuelnu generaciju Šenšing baterija sa dometom od 700 kilometara, a do kraja godine očekuje se još 50 vozila. Ova cifra je impresivna, ali treba imati u vidu da je verovatno postignuta u kineskom CLTC ciklusu testiranja, dok je evropski VLTP standard nešto stroži.CATL nije naveo veličinu baterije u kilovat satima, niti tačnu brzinu punjenja. Međutim, interesovanje za ovu bateriju već su pokazali „Tesla“, „Ford“ i „Porše“.Pogledajte i:
kina
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/08/1171941777_456:0:3187:2048_1920x0_80_0_0_f03bfcc8e096282d004379ad1ffee08e.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija, kina, automobili
ekonomija, svet – ekonomija, kina, automobili
Revolucija iz Kine: Stvorili su bateriju koja će promeniti pravila za industriju električnih vozila
Nazvana je „Šenšing Plus“ i prva je baterija te vrste koja potencijalno menjač pravila za industriju električnih vozila.
Glavna bolna tačka električnih automobila je njihov domet i brzina punjenja baterije, ali kineska kompanija „Contemporary Amperex Technology Co(CATL)“ tvrdi da postoji rešenje.
CATL je velika kompanija za proizvodnju baterija, a u četvrtak su predstavili novu litijum-gvozdeno-fosfatnu (LFP) bateriju. Ova nova baterija nudi domet vožnje od više od 1.000 kilometara s jednim punjenjem.
Pored velikog dometa, tehnologija nudi i 4C super-brzo punjenje koje omogućava 600 kilometaraza samo 10 minuta, tačnije, kilometar u sekundi,
piše „Poslovni dnevnik“.
Najveći proizvođač baterija iskoristio je veliki Sajam automobila u Pekingu da pokaže svoju najnoviju tehnologiju. LFP baterije su najčešće u automobilskoj industriji zbog pristupačne cene, dugog životnog ciklusa i veće održivosti uz etičnije rudarenje.
Četiri vozila već koriste aktuelnu generaciju Šenšing baterija sa dometom od 700 kilometara, a do kraja godine očekuje se još 50 vozila. Ova cifra je impresivna, ali treba imati u vidu da je verovatno postignuta u kineskom CLTC ciklusu testiranja, dok je evropski VLTP standard nešto stroži.
CATL nije naveo veličinu baterije u kilovat satima, niti tačnu brzinu punjenja. Međutim, interesovanje za ovu bateriju već su pokazali „Tesla“, „Ford“ i „Porše“.