„Niška Banja, Čardaš, Podmoskovske večeri“: Nemanja Radulović oduševio Beograđane
07:38 04.07.2023 (Osveženo: 08:55 04.07.2023)
© Sputnik / Ivana AntićKoncert Nemanje Radulovića na Tašmajdanu
© Sputnik / Ivana Antić
Pratite nas
Proslavljeni srpski i svetski violinista Nemanja Radulović i sastav „Double Sens “ održali su koncert na Stadionu Tašmajdan u Beogradu pred više hiljada posetilaca.
Nastup je deo velike turneje na kojoj muzički umetnik promoviše album “Roots” (Koreni) objavljen na jesen 2022. godine za američku diskografsku kuću “Warner Classics”.
"Zaista smo moja muzička porodica i ja jedva čekali da budemo večeras sa vama. Ideja za novi album nastala je za vreme prvog "lokdauna" 2020. godine. Želeli smo da povežemo svet i ljude koji imaju svuda iste probleme i da zahvaljujući muzici malo na njih zaboravimo", nadahnuto se obratio publici Nemanja Radulović, koji duže živi i stvara karijeru u Francuskoj.
Album "Koreni" je rezultat mojih razmišljanja o muzici u vreme pandemije korone, kada nisam imao volju da toliko sviram violinu i stvaram muziku, već više da je na miru slušam, i to pre svega muziku naroda", objasnio je talentovani violinista motive nastanka novog diskografskog projekta koji je premijerno predstavio u Srbiji na koncertu u Kolarčevoj zadužbini u Beogradu, oktobra 2022.
Koncert je dramaturški zanimljivo koncipiran prema 17 poglavlja, odnosno 17 kompozicija u zvaničnom delu programa koja nose nazive različitih zemalja, tako da je prva numera bila u posebnoj celini imena “Irska, Kvebek, Škotska”, kao triptih ili mini trilogija. U tom segmentu je u prvom planu bio autor Žan Karinjan u aranžmanu umetnika Aleksandra Sedlara - “Posveta Žanu Karinjanu”.
Skoro kompletan album "Roots" je aranžirao upravo Sedlar, ali se na nekoliko kompozicija u ulozi ko-aranžera našao upravo Nemanja Radulović i time dokazao sposobnost i za autorstvo pored izuzetnog scenskog izvođenja.
Kina je naredna zemlja koja je usledila - umetnici He Žan-Hao i Čen Gang i njihovo delo “Ljubavnici leptiri”.
Četiri zemlje na muzičkom putovanju - Argentina, Austrija, Italija i Grčka bile su u fokusu i kompozitor Karlos Gardel sa svojim poznatim delom “Por una Cabeza”, u stilu tanga, gde je solo pripao violinistkinji Tijani Milošević.
"Ovaj projekat ne bi nastao da se nije rodila ideja, odnosno da nije bilo Aleksandra Sedlara, veoma talentovanog muzičara, kompozitora, gitariste, pevača, i šta sve još. Zatvorili smo se u sobu tokom lokdauna i prvo slušali muziku koja nas inspiriše da bi dalje radili aranžmane koje potpisuje Sedlar", naveo je Radulović i prepustio se dalje veoma bogatom programu koncerta.
Portet umetnika Luiša Bonfe kroz njegovu numeru “Manha de Carneval” (solista na gitari Aleksandar Sedlar) bio je predstavljen u segmentu "Brazil".
Kompozitor Vasilij Solovjov-Sedoj bio je sledeći na repertoaru u poglavlju "Rusija" i numerom "Podmoskovske večeri”, čiji aranžman potpisuju Radulović i Sedlar.
"Vlaška narodna" je bio segment sa naslovom “Mndra Mja”, gde se istakla solistkinja Ksenija Milošević na vokalu, inače izuzetna violinistkinja, važan deo Beogradske filharmonije. Nije Ksenija samo na toj pesmi bila u prvom planu već i u poglavlju "Moldavija", odnosno posveti filmskoj - pozorišnoj muzici.
Umetnik Jevgenij Doga i "Cigani lete u nebo” sa vokalom solistkinje Ksenije Milošević naravno oduševio je prepun Stadion Tašmajdan.
Multitalentovana muzičarka je dočarala pesme "Loli phabu (Hop hop hop)" i "Nane coha" iz čuvenog ruskog filmskog mjuzikla (1976) reditelja Emila Loteanua, prema pripovetci "Makar Čudra" Maksima Gorkog.
Publika je posebno uživala u ovim pesmama koje neizmerno voli, jer se mjuzikl "Cigani lete u nebo" igra već skoro dve decenije u Pozorištu na terazijama i uvek su izvodjenja rasprodata.
Ksenija Milošević je u celini "Bosna" dočarala antologijsku pesmu "Što te nema" koju je davno pevala Jadranka Stojaković na tekst Alekse Šantića, ponovo u aranžmanu Sedlara i Radulovića.
Drugi čin je počeo sa celinom "Srbija" i umetnikom Aleksandrom Šišićem pod nazivom "Posveta Šišiću”, te je Radulović naveo da "nismo mnogo razmišljali koga da predstavimo kada je naša zemlja u pitanju, jer je Šišić bio apsolutno violiniski genije, šteta da je živeo u vreme koje nije bilo toliko tehnološki napredno, šta je sve mogao da postigne".
Romantična Francuska je bila predstavljena putem kompozicije "Indifferece" Tonija Murene, dok je živopisna Španija bila u vidu autora Manuela de Falje (aranžman A. Sedlar, violinska deonica F. Krajsler, N. Radulović) i dela - “Španska igra” iz opere “La Vida Breve”.
Radžadtan - Indija, bila je prikazana kroz narodnu pesmu “Katchur khan”, a Izrael putem dela "Kralj David" Elijahua Gamlijela i Matitjahua Šelema.
Naravno, Severna Makedonija očekivano je utisnuta sa autorom Jončetom Hristovskim - “Makedonsko devojče”, gde je solistkinja Kristina Atanasova Radulović na violini.
"Takedina uspavanka" je narodna kompozicija iz Japana, kao portret ove zemlje, sa aranžmanima Sedlara i Radulovića, na šta se violinista nadovezao rečima "Japan veoma volim, ova zemlja mi je kao treća kuća koliko često putujem tamo".
Za kraj zvaničnog dela koncerta priredjen je segment "Kuba" i kompozicija "Mambo" Pereza Prada. Ipak, publika je ogromnim aplauzom dokazala i pokazala da svakako želi još, tako da se violinista sa ansamblom "Double sens" vratio na scenu sa razigranom srpskom numerom "Niška Banja, topla voda" iz pera niškog glumca Dušana Cvetkovića - Čika Dice iz davne 1927. godine (dugo je smatrana za izvornu starogradsku pesmu), kao i numerom "Čardaš".