https://lat.sputnikportal.rs/20230616/crnogorski-igrani-filmovi-iz-doba-sfrj-na-repertoaru-jugoslovenske-kinoteke-marija-jakovljevic-1157269014.html
Crnogorski igrani filmovi iz doba SFRJ na repertoaru Jugoslovenske kinoteke
Crnogorski igrani filmovi iz doba SFRJ na repertoaru Jugoslovenske kinoteke
Sputnik Srbija
U okviru saradnje Jugoslovenske kinoteke i Kinoteke Crne Gore od 17. do 19. juna u sali „Makavejev“ biće prikazano osam igranih filmova koji su nastali u Crnoj... 16.06.2023, Sputnik Srbija
2023-06-16T10:55+0200
2023-06-16T10:55+0200
2023-06-16T10:55+0200
kultura
kultura
kultura – vesti
film i serije
crna gora
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/10/1157268389_0:13:1140:654_1920x0_80_0_0_1fb1aecbd14cc86a696af67755dc7c79.jpg
Ovo je uzvratno gostovanje Kinoteke Crne Gore, nakon što je Jugoslovenska kinoteka predstavila svoj program u septembru prošle godine u Budvi.Ciklus u Beogradu počinje filmom „Zle pare“ (1956) u režiji Velimira Stojanovića, a završava ga „Čudo neviđeno“ (1984) najznačajnijeg crnogorskog reditelja Živka Nikolića.U ovom izboru su i koprodukcije snimane u Crnoj Gori „Ne ubij“ (1961) francuskog autora Kloda Otan-Lare i „Živjeti za inat“ (1972) sovjetskog reditelja Jurija Iljenka.Publika u Kinoteci imaće priliku da pogleda i filmove „Nasilje na trgu“ (1961) Leonarda Berkovičia, „Ne diraj u sreću“ (1961) Mila Đukanovića, „Lelejska gora“ (1968) Zdravka Velimirovića i „Svadba“ (1973) Radomira Šaranovića.Strana snimanja u Crnoj Gori zabeležena su još početkom 20. veka.Posle Drugog svetskog rata Crna Gora je imala zapaženu dokumentarnu produkciju.Prvi dugometražni igrani crnogorski film, ujedno prvi istorijski film poratne Jugoslavije, bio je „Lažni car“ (1955) po scenariju Ratka Đurovića u režiji Velimira Stojanovića.O istorijatu crnogorske kinematografije u junskom broju časopisa „Kinoteka“ piše Aleksandar Saša Erdeljanović, navodeći da su mnogi crnogorski autori u želji za uspehom i većim mogućnostima za snimanje otišli u veće centre, kao što su Beograd ili Zagreb.Međutum, crnogorski film je, prema njegovim rečima, zadržao vitalnost i tokom sedamdesetih i osamdesetih godina, sve do raspada SFRJ, naročito zahvaljujući delima Živka Nikolića, koja su mahom snimljena na crnogorske teme.Ulaz na sve projekcije je slobodan.
crna gora
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/10/1157268389_60:0:1076:762_1920x0_80_0_0_232b3e5e89f11e447aeddf7aad9f0941.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
kultura, kultura – vesti, film i serije, crna gora
kultura, kultura – vesti, film i serije, crna gora
Crnogorski igrani filmovi iz doba SFRJ na repertoaru Jugoslovenske kinoteke
U okviru saradnje Jugoslovenske kinoteke i Kinoteke Crne Gore od 17. do 19. juna u sali „Makavejev“ biće prikazano osam igranih filmova koji su nastali u Crnoj Gori u vreme SFR Jugoslavije.
Ovo je uzvratno gostovanje Kinoteke Crne Gore, nakon što je Jugoslovenska kinoteka predstavila svoj program u septembru prošle godine u Budvi.
Ciklus u Beogradu počinje filmom „Zle pare“ (1956) u režiji Velimira Stojanovića, a završava ga „Čudo neviđeno“ (1984) najznačajnijeg crnogorskog reditelja Živka Nikolića.
U ovom izboru su i koprodukcije snimane u Crnoj Gori „Ne ubij“ (1961) francuskog autora Kloda Otan-Lare i „Živjeti za inat“ (1972) sovjetskog reditelja Jurija Iljenka.
Publika u Kinoteci imaće priliku da pogleda i filmove „Nasilje na trgu“ (1961) Leonarda Berkovičia, „Ne diraj u sreću“ (1961) Mila Đukanovića, „Lelejska gora“ (1968) Zdravka Velimirovića i „Svadba“ (1973) Radomira Šaranovića.
Strana snimanja u Crnoj Gori zabeležena su još početkom 20. veka.
Posle Drugog svetskog rata Crna Gora je imala zapaženu dokumentarnu produkciju.
Prvi dugometražni igrani crnogorski film, ujedno prvi istorijski film poratne Jugoslavije, bio je „Lažni car“ (1955) po scenariju Ratka Đurovića u režiji Velimira Stojanovića.
O istorijatu crnogorske kinematografije u junskom broju časopisa „Kinoteka“ piše Aleksandar Saša Erdeljanović, navodeći da su mnogi crnogorski autori u želji za uspehom i većim mogućnostima za snimanje otišli u veće centre, kao što su Beograd ili Zagreb.
Međutum, crnogorski film je, prema njegovim rečima, zadržao vitalnost i tokom sedamdesetih i osamdesetih godina, sve do raspada SFRJ, naročito zahvaljujući delima Živka Nikolića, koja su mahom snimljena na crnogorske teme.
Ulaz na sve projekcije je slobodan.