00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Život je kao boks: Naučite da primate udarce, ali zadate pobednički
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Prečnik stranim rečima i izrazima“
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Neko laže: Tramp ili Zelenski
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Automobili poskupljuju za još nekoliko hiljada evra - novi udar donose nova pravila u EU

© Sputnik / Lola Đorđević U centralnoj hali 1 Beogradskog sajma svoje štandove imaju Volkswagen, Nissan, Chery, Škoda, Subaru, Geely, Volvo, Kia, Mazda, Renault, Dacia, Hyundai, Ford, MG, Citroen, Fiat, Alfa Romeo, Jeep.
 U centralnoj hali 1 Beogradskog sajma svoje štandove imaju Volkswagen, Nissan, Chery, Škoda, Subaru, Geely, Volvo, Kia, Mazda, Renault, Dacia, Hyundai, Ford, MG, Citroen, Fiat, Alfa Romeo, Jeep. - Sputnik Srbija, 1920, 29.05.2023
Pratite nas
Gotovo tri godine tržište polovnih i novih automobila se ne „smiruje“. Polovnjaci su već poskupeli za oko 25 odsto u proseku, pojedini modeli i mnogo više, poskupeli su i novi automobili čija proizvodnja je u momentima bila i u ozbiljnom zastoju, a sada nova evropska pravila donose i nove cene.
Sada je sa novim informacijama izašla i Asocijacija proizvođača automobila Evrope (ACEA), gde tvrde da će nove, veće cene i udar na potrošače i industriju, doneti nova regulativa EU protiv zagađenja okoline, koja fokus stavlja na supstance koje su štetne za ljudsko zdravlje, a ne emisija ugljen-dioksida.
Kako preciziraju, sve to će izazvati povećanje cena proizvodnje automobila, ali i autobusa i kamiona. Asocijacija je izašla i sa jasnom računicom, koja govori da poskupljenje neće biti bezazleno. U studiji je konkretno navedeno da će cena proizvodnje automobila porasti za 2.000 evra u proseku, a za autobuse i kamione čak 12.000 evra, prenosi Blic.
„Ova inicijativa će verovatno imati ekstremno nizak povoljni efekat na okolinu, dok će cena biti izuzetno visoka. to će se odraziti na potrošače kojima će doneti veće cene“, rekla je Sigrid de Fris, generalna direktorka ACEA. Studiju su komentarisali i proizvođači govoreći da su nova pravila previše skupa za industriju i da bi bilo bolje da se novac usmeri na veću proizvodnju električnih vozila.
Predlog je javnosti predstavljen u novembru prošle godine, a suština je u smanjenju zagađenja životne sredine. Kako se navodi u studiji, najniže vrednosti emisije zagađenja pod prethodnim standardom biće obavezne za automobile i kombije, dok će za autobuse i kamione biti postavljene odvojene granice.
S druge strane, Evropska komisija je iznela nešto blažu računicu. Kako je ocenila, automobili će poskupeti za 180 do 450 evra , a za 2.800 evra nova cena biće veća za kamione i autobuse.
EU je za rok odredila jul 2025. godine, a u aprilu je nemački „Folksvagen“ tražio da se taj datum pomeri za jesen 2026. godine.

Najviše polovnjaka u Srbiji iz Italije

Najveći broj automobila koji se voze na ulicama Srbije je došlo iz uvoza. Poslednjih godina tražnja za njima neosporno raste.
Inostrana tržišta sa kojih uvozimo najviše polovnjaka su brojna, a prema podacima platforme KarVertikal, 28 odsto polovnih automobila u Srbiji, dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka (16,7 odsto), Francuska (15,8 odsto), Češka (10,7 odsto) i Belgija (6,5 odsto).
Ako pitate poznavaoce, radnike na autoplacevima ili uvoznike, nezvanično će vam reći da se Italija ne kotira dobro, da je Nemačka u redu, ali i da nordijske zemlje nisu dobar izbor ukoliko želite da uvezete automobil.
„Kupci polovnih automobila traže automobile iz Italije ili Nemačke jer veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima bolje nego bilo ko drugi. Ljudi misle da vozači u ovim zemljama pre svega ne propuštaju redovne servise, obavljaju kvalitetne popravke i kupuju bolje opremljene automobile“, kaže Matas Buzelis, šef za komunikacije kompanije KarVertikal.

Stabilizacija cena 2024.

U Srbiji su polovnjaci poskupeli više od 25 odsto. Stabilizacija na tržištu polovih vozila se očekuje tek 2024. U Srbiji se najviše kupuju polovna vozila koja su proizvedena između 2005. i 2010. godine, a 80 odsto prodatih korišćenih vozila je starije od deset godina.
Zbog velikog poskupljenja, često se kaže da su oni postali luksuz. Cene automobila su u stalnom porastu u poslednje dve godine, jer nedostatak delova, posebno kompjuterskih čipova, ima ograničenu ponudu zbog velike potražnje potrošača. Na globalnom nivou, te više cene bile su glavni faktor u ukupnim inflatornim pritiscima budući da otprilike 40 odsto američkih domaćinstava kupuje automobil svake godine.

Od države po 2.100 evra za polovnjake

Nova vest za Srbiju je da da će vlasnici automobila koji koriste dizel gorivo do sledeće godine moći da dobiju subvenciju u iznosu od 2.100 evra za kupovinu novog ili polovnog putničkog automobila evro 6 standarda.
Praktično, od naredne godine svi, koji imaju motore evro 1, evro 2 ili evro 3 u vozilima mogu da ih deregistruju, a ona će potom biti odvožena u reciklažne centre, a njihovi vlasnici će moći da dobiju subvenciju za kupovinu vozila evro 6 standarda. Dakle novo za staro uz subvenciju.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala