https://lat.sputnikportal.rs/20220921/revolucija-u-auto-industriji-predstavljena-baterija-koja-se-puni-za-tri-minuta-i-traje-20-godina-1143156247.html
Revolucija u auto-industriji: Predstavljena baterija koja se puni za tri minuta i traje 20 godina
Revolucija u auto-industriji: Predstavljena baterija koja se puni za tri minuta i traje 20 godina
Sputnik Srbija
Američka start-ap firma napravila je takozvanu solid-stejt bateriju, prikladnu za električne automobile, koja u potpunosti može da se napuni za samo nekoliko... 21.09.2022, Sputnik Srbija
2022-09-21T23:00+0200
2022-09-21T23:00+0200
2022-09-21T23:00+0200
energetika
ekonomija
svet – ekonomija
automobili
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/07/1e/1127934603_0:138:3150:1910_1920x0_80_0_0_f87ffb641161556ccdfc92100dab313e.jpg
Posle uspešne demonstracije prototipa koji može da se napuni za samo tri minute u više od 10.000 ciklusa tokom svog veka, firma „Adden Energy“, koja je deo Univerziteta Harvard, dobila je 5,15 miliona dolara za dalji razvoj tehnologije, s ciljem njene komercijalizacije u bliskoj budućnosti, piše „Indipendent“.Kako bi se ubrzala primena ove tehnologije, izvršni direktor firme „Adden Energy“ Vilijam Fichju, očekuje da će privući onih 37 odsto Amerikanaca koji nemaju svoje garaže, pa stoga ne mogu svoja električna vozila da pune preko noći kod kuće.„Široka primena električnih vozila zahteva baterije koje mogu da zadovolje različite potrebe potrošača. Automobili se moraju puniti jednako brzo kao i vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, odnosno za vreme koje vam je trenutno potrebno da natočite gorivo na benzinskoj pumpi“, rekao je Fichju.Procene pokazuju da bi elektrifikacija svetskog voznog parka mogla da smanji globalne emisije gasova za 16 odsto, pri čemu se ova „nova baterijska paradigma“ smatra ključnom za postizanje ovog cilja.„Električna vozila ne mogu ostati luksuzni proizvodi i mora ih biti znatno više od sadašnjih jedan odsto od ukupnog broja automobila na putevima ako želimo da napredujemo prema budućnosti čiste energije. Takođe, SAD neće imati tržište polovnih automobila ako baterije za električna vozila traju samo tri do pet godina“, rekao je Xin Li, vanredni profesor na Harvardu i naučni savenik firme „Adden Energy“.„Tehnologija mora biti dostupna svima. Ne vidimo neka fundamentalna ograničenja za poboljšanje tehnologije baterija. Ovo bi moglo da promeni čitavu industriju“, zaključio je on, preneo je Jutarnji list.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/07/1e/1127934603_211:0:2940:2047_1920x0_80_0_0_3c7d165580fb0e90c7b6ce993bb6ca2a.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
energetika, svet – ekonomija, automobili
energetika, svet – ekonomija, automobili
Revolucija u auto-industriji: Predstavljena baterija koja se puni za tri minuta i traje 20 godina
Američka start-ap firma napravila je takozvanu solid-stejt bateriju, prikladnu za električne automobile, koja u potpunosti može da se napuni za samo nekoliko minuta, a traje više nego duplo duže od baterija na tržištu.
Posle uspešne demonstracije prototipa koji može da se napuni za samo tri minute u više od 10.000 ciklusa tokom svog veka, firma „Adden Energy“, koja je deo Univerziteta Harvard, dobila je 5,15 miliona dolara za dalji razvoj tehnologije, s ciljem njene komercijalizacije u bliskoj budućnosti,
piše „Indipendent“.
Kako bi se ubrzala primena ove tehnologije, izvršni direktor firme „Adden Energy“ Vilijam Fichju, očekuje da će privući onih 37 odsto Amerikanaca koji nemaju svoje garaže, pa stoga ne mogu svoja električna vozila da pune preko noći kod kuće.
„Široka primena električnih vozila zahteva baterije koje mogu da zadovolje različite potrebe potrošača. Automobili se moraju puniti jednako brzo kao i vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, odnosno za vreme koje vam je trenutno potrebno da natočite gorivo na benzinskoj pumpi“, rekao je Fichju.
Procene pokazuju da bi elektrifikacija svetskog voznog parka mogla da smanji globalne emisije gasova za 16 odsto, pri čemu se ova „nova baterijska paradigma“ smatra ključnom za postizanje ovog cilja.
„Električna vozila ne mogu ostati luksuzni proizvodi i mora ih biti znatno više od sadašnjih jedan odsto od ukupnog broja automobila na putevima ako želimo da napredujemo prema budućnosti čiste energije. Takođe, SAD neće imati tržište polovnih automobila ako baterije za električna vozila traju samo tri do pet godina“, rekao je Xin Li, vanredni profesor na Harvardu i naučni savenik firme „Adden Energy“.
„Tehnologija mora biti dostupna svima. Ne vidimo neka fundamentalna ograničenja za poboljšanje tehnologije baterija. Ovo bi moglo da promeni čitavu industriju“, zaključio je on,
preneo je Jutarnji list.