Da li će auto-put u Crnoj Gori biti otvoren pre sezone - u maju, po svemu sudeći, neće
Pratite nas
Još se ne zna kada bi prioritetna deonica auto-puta Bar-Boljare mogla da bude otvorena za saobraćaj.
VAŽNO OBAVEŠTENJE
Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).
To je izjavio direktor „Direktorata za državne puteve u Ministarstvu kapitalnih investicija Miroslav Mašić“. Cilj je, kako je kazao za „TV Vijesti“, da se to uradi u što skorije vreme.
Mašić i Jovan Ivanović, predstavnik nadzora „Ingerop Geodata“, složili su se da je jun realnija opcija nego maj.
„Učinićemo da tokom maja dobijemo više bezbednosnih sistema i onda ćemo praviti presek, da vidimo kada će biti tačan datum otvaranja auto-puta“, kazao je izvršni direktor „Monteputa“ Milan Ljiljanić, prenose „Vijesti“.
Na pitanje da li to može biti jun, rekao je da idu „ka tome da to bude u tom periodu“.
„Svi radimo na tome da se pusti u saobraćaj pre sezone, a pre toga moramo ispuniti uslove koji se tiču bezbednog obavljanja saobraćaja“, rekao je Mašić.
On je pojasnio da se saobraćaj može odvijati i tokom probnog režima, ali da nadležne instance moraju reći da je put bezbedan. Kazao je da se sve od 17. novembra 2020. smatra kašnjenjem.
Ljiljanić je takođe rekao da će težiti da otvaranje bude pre sezone, ali nije mogao precizirati kada.
„Potrebno je da se poklope dve stvari - da se završe svi radovi na trasi i da smo mi kao „Monteput“ spremni za upravljanje auto-putem“, dodao je.
Ivanović je rekao je da postoje primedbe koje još nisu otklonjene.
„Imamo nedostatke koje svrstavamo u više kategorija. Recimo, nedostaci koji se odnose na radove koji treba da se završe i nedostaci koji podrazumevaju da se obezbedi zahtevana dokumentacija tokom procedure tehničkog prijema i overavanja od strane nas inženjera“, pojasnio je.
Ivanović je rekao da su građevinski radovi na glavnoj trasi završeni, a da se trenutno izvode radovi na sanaciji manjih nedostataka.
„Ostalo je 30 kilometara sa strane Srbije i 72 kilometra sa strane Crne Gore. Pune benefite ćemo imati kad se to poveže i kad budemo putovali od Podgorice do Beograda za tri i po sata“.
Mašić je rekao da je retko koji put finansijski isplativ, već da se mora sagledati šira slika i potreba Crne Gore da bude povezana sa evropskim koridorima.
Maksimalna brzina po evropskim standardima
Mašić je rekao da će maksimalna brzina na prioritetnoj deonici biti 100 kilometara na sat. „Sa ovakvom konfiguracijom terena i po evropskim standardima, na ovakvim terenima je to dozvoljena brzina“, pojasnio je.
Podsetio je i da je predlog da cena putarine bude 3,5 evra na relaciji Podgorica - Kolašin.
Obezbeđenju plaćano po pet evra za prolaske
Ljiljanić je podsetio da je kompanija „CRBC“ zadužena da kontroliše saobraćaj na prioritetnoj deonici auto-puta.
Na pitanje „TV Vijesti“ kako je moguće da se „pola Crne Gore“ vozilo neotvorenom deonicom, rekao je da su uz pomoć Uprave policije sprečeni nelegalni ulasci.
Dosad niko nije sankcionisan.
„CRBC“ je uveo nove propusnice i uvedeno je patroliranje duž auto-puta“, dodao je on.
Istakao je da je najviše zloupotreba bilo tokom skijaške sezone.
„Pored lažnih propusnica, bilo je i da su se plaćali radnici obezbeđenja za prolaske, nezvanična cena je bila pet evra“, naveo je direktor „Monteputa“.
Policija je pomogla i u sprečavanju krađa, kojih je, kako je kazao, bio veliki broj, što je usporilo i radove.